گلایه امام جمعه کرج از نحوه مقابله با کرونا در البرز:

اگر نمی توانید کار را به نیروهای جهادی بسپارید/ با اطلاعیه دادن کار درست نمی شود

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۰۹:۰۴:۴۳
کد خبر: ۱۰۷۷۲۹۷
اگر نمی توانید کار را به نیروهای جهادی بسپارید/ با اطلاعیه دادن کار درست نمی شود
این روزها بخش زیادی از کشور درگیر مبارزه با ویروس منحوس کرونا است و متاسفانه البرز از جمله استان هایی است که با میزان شیوع بالای این بیماری روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز،این افزایش مبتلایان کار را برای کادر درمان و بیمارستان های استان با دشواری زیادی روبرو کرده است و به همین دلیل محدودیت هایی از سوی مسئولان ملی و استانی در جهت پیشگیری از شیوع بیشتر اتخاذ شده است.

با این حال عدم نظارت کافی بر اجرای پروتکل های بهداشتی از سوی اقشار وصنوف مختلف و ساده انگاری های برخی نهادها و ارگان های متولی سبب شده محدودیت های اعمال شده از اثربخشی لازم برخوردار نباشد و آمار افزایشی میزان بستری ها و فوتی های کرونا در استان موید همین موضوع است.

این شرایط نابسامان در روزهای اخیر انتقادها و گلایه های مختلفی را از سوی برخی طیف ها و مردم به دنبال داشته است که مهمترین آنها ابراز نگرانی وگلایه ای بود که امام جمعه محترم کرج ونماینده ولی فقیه مطرح کرد و با انتقاد از نحوه مدیریت این بیماری در استان وعدم نظارت کافی مسئولان مرتبط خواستار جدیت بیشتر در این خصوص شد.

آیت الله حسینی همدانی در این خصوص گفت: "شب گذشته به خاطر این‌که فقط اکتفا به انبوه گزارشات مردمی و تماس‌ها نکرده باشم خودم از سطح شهر در ساعات پایانی شب  بازدید کردم و بسیار غصه خوردم. گذشته از تجاهر و تظاهر به فساد و بعضا امور خلاف شئون که جای تأمل و رسیدگی عاجل مسئولین مربوطه را دارد، عده‌ای با بی‌اعتنائی به مقررات و بی‌توجهی تمام، جان مردم را به خطر انداخته‌اند و متأسفانه نظارتی هم مشاهده نشد.

شده مثل دوران دفاع مقدس که دشمن حمله کرده بود و شهرها را می‌زد و در جبهه‌ها شهید می‌گرفت و تمام کشور درگیر بود، اما عده‌ای از ساکنین بعض شهرها اصلاً اهمیت نمی‌دادند و نفهمیدند کی جنگ شروع شد و کی تمام شد و حتی قوانین را رعایت نمی‌کردند. الان در این جنگ ویروسی که همه مردم درگیرند و تیم پزشکی استان شبانه‌روز و خستگی‌ناپذیر در سنگر سلامت مردم جهاد می‌کنند و شهید می‌دهند معنا ندارد اجازه جولان به عده‌ای منفعت‌طلب داده شود.

رستوران‌ها و جگرکی‌ها و قلیان  سراها و … بدون رعایت دستورات باز بودند. مگر بنا نبود فقط بیرون برها  کار کنند؟ پس چرا در سالن‌ها جمعیت نشسته بود؟ دستگاه‌های متولی اجراء چکار می‌کنند؟ ناظران کجا هستند؟ اگر نمی‌توانید اداره کنید اعلام کنید تا بنده اعلام کنم خود مردم و نیروهای جهادی و دغدغه مند کنترل این امور را به دست بگیرند و برای حفظ سلامت مردم اقدام کنند. اطلاعیه دادن که کار را درست نمی‌کند. وقتی اطلاعیه اول را دادید و عمل نشد و ضعیف بود باید روش را عوض کنید.

این را هم‌عرض کنم اگر در اجرای دستور قاطع نباشیم، آن دستگاه و مسئولی که خوب اجراء کرده و یا مأموری که وظیفه‌اش را درست انجام داده دیگر دیده نمی‌شود و حقش ضایع می‌شود. من اسم دستگاهی را نمی‌برم و امیدوارم مجبور نشوم رسماً به اسم، از اشخاص و یا دستگاه‌هایی که جان مردم برایشان ارزش ندارد نام ببرم. از طرف دیگر خود مردم و کسبه به قوانین ملتزم باشند تا مسئولین مجبور به اعمال قانون سخت‌تر نباشند می‌بینید که در بعضی کشورها منع آمدوشد می‌گذارند.

در ضمن نظر بنده راجع به مساجد و مصلاها این است که این قشر و گروه به تمامه و کماله قوانین را رعایت می‌کنند تا امروز هم همین‌طور بوده که رهبر معظم انقلاب هم تشکر فرمودند، لذا اگر مساجد و مصلاها باز باشند و تکالیف دینی را با رعایت دقیق مقررات از آنان بخواهید قطعاً تمکین می‌کنند و ضرری هم به وجود نمی‌آید. اما اینکه بگوئید مساجد و مصلاها تعطیل است این حرف درستی نیست چون این‌ها تعطیل‌بردار نیستند.

بله می‌شود در مقاطعی جماعت و اجتماع را تعطیل کرد اما عملکردهای دیگر مساجد را که نمی‌شود تعطیل کرد، کمک‌های مؤمنانه در محلات با محوریت مساجد و همراهی امام و بسیج انجام می‌شود و ده‌ها خدمت دیگر. لذا هیچ مسجدی حتی زمانی که نماز جماعت اقامه نمی‌شود تعطیل نیست. همیشه در بحران‌ها و سختی‌ها جائی که مأمن بوده و آرامش‌بخش، مساجد و مشاهده مشرفه بوده و لذا باید به اقل آن اکتفا کرد اما تعطیل نباید کرد."

صحبت های امام جمعه کرج به خوبی گواه شرایط نامساعدی است که در روزهای هجوم کرونا در سطح شهرهای استان دیده می شود و متاسفانه افراد منفعت طلب با بی توجهی به سلامت عمومی در پی کسب وکار خود هستند.

امید می رود صحبت ها وتذکرات  نماینده محترم ولی فقیه در روز گذشته مسئولان و متولیان مربوطه را به خود آورده باشد و از این پس شاهد جدیت بیشتر آنها در برخورد با افراد متخلف و رعایت بیشتر پروتکل ها باشیم .به امید آنکه هر چه زودتر سایه سنگین این بیماری از سر مردمان شهر واستان و کشورمان رفع گردد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز