استاندار اردبیل:

همکاری بانک های عامل در ارایه تسهیلات کرونا رضایت بخش است

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۳:۴۴:۳۲
کد خبر: ۱۰۷۹۴۹۰
همکاری بانک های عامل در ارایه تسهیلات کرونا رضایت بخش است
استاندار اردبیل گفت: بانک های عامل استان در اعطای تسهیلات کرونا با مردم همکاری خوبی داشته اند و عملکرد اکثر این بانک ها رضایت بخش است.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو در هشتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: ۱۵ بانک مسوولیت پرداخت تسهیلات کرونا دا برعهده دارند و تا پایان آخر آبان ماه تمام پرونده هایی که درخواست وام کرده اند باید تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰درصد درخواست کننده های تسهیلات کرونا رانندگان تاکسی هستند گفت: تا بحال ۱۳۲۰۰مورد فرم درخواست وام پر کرده اند که از این میزان ۸هزار نفر وام خود را با ۱۲درصد دریافت کرده و مابقی نیز باید تا پایان این ماه تعیین تکلیف کنند.

بهنام جو تصریح کرد: ۱۸۰۰نفر سهمیه برای استان جهت استفاده از یارانه دستمزد در نظر گرفته شده که افرادی که در واحدهای گردشگری، صنعت و کشاورزی اسیب دیده اند و در حال حاضر بیکار هستند و چنانچه در واحد دیگری شاغل شوند وزارت کار یک سوم حقوق یارانه دستمزد آنها را یک سال پرداخت می کند.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در اعطای تسهیلات مشاغل خانگی نیز بانک های عامل توسعه و تعاون و رفاه کارگران باید نهایت تلاش خود را انجام دهند تا جذب حداکثر تسهیلات اتفاق بیافتد.

وی حوزه های کشاورزی، ارشاد، گردشگری و صنعت را جزو ردیف های تسهیلات مشاغل خانگی برشمرد و گفت: نزدیک ۵ میلیارد تومان به دو بانک عامل توسعه و تعاون و رفاه کارگران معرفی شده که باید با کاهش بروکراسی اداری این وام ها پرداخت شود.

رییس شورای اشتغال استان با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی مردم بیش از همه چیز به امید نیاز دارند، گفت: عملکرد شفاف و ایجاد اشتغال زایی در بخش خصوصی و دولتی در دل مردم امید ایجاد می کند و این مهم با همکاری و دلسوزی و وحدت امکان پذیر است.

بهنام جو ادامه داد: دستگاه های اجرایی آخرین آمار سرمایه درگردش و سرمایه ثابت واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی تحت نظارت خود را احصا و برای جبران کسری اعتبارات در جلسات اتی ارایه کنند تا از اعتبارات سفر رییس جمهور و بانک های عامل تامین بودجه شود.

استاندار اردبیل همچنین از دستگاه های حمایتی خواست آخرین وضعیت و مشخصات متقاضیان حایز شرایط اشتغال خود را احصا کنند.

بهنام جو گفت: اشتغال و راست آزمایی شهرستان ها با محوریت فرمانداری ها انجام شود و باهماهنگی و همکاری ستاد اشتغال و سایت رصد در راست آزمایی اشتغال استان آمار واحدی برای شفافیت موضوع ارایه شود.

در این جلسه عده ای اعضا عملکرد و مشکلات موجود در حیطه وظیفه خود را تشریح کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز