استاندار اردبیل مطرح کرد:

کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در استان به صورت عملیاتی آغاز شده است

۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۱۲:۴۶:۲۹
کد خبر: ۱۰۷۹۸۶۹
کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در استان به صورت عملیاتی آغاز شده است
استاندار اردبیل گفت: برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی به صورت عملیاتی و هماهنگ با ارائه مشاوره و مهارت های زندگی اقدامات لازم توسط دستگاههای فرهنگی، قضایی، آموزشی و اجتماعی آغاز شده است.

به گزارش برنا، اکبر بهنام جو  در جلسه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی تصریح کرد: وضعیت برخی آسیب های اجتماعی  و از جمله طلاق برازنده استان نیست و باید از تمامی ظرفیت های در دسترس برای مشاوره و آموزش مهارت های زندگی بهره ببریم.

وی شناسایی جامعه هدف برای ارائه آموزش های کاربردی را از جمله ضرورت های برنامه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: استفاده از جمعیت دانش آموزی به همراه خانواده آن ها ،  کارکنان دستگاههای اجرایی ، کارگران کارخانجات و اهالی محلات در راستای ارائه مهارت های زندگی می تواند درصد زیادی از جمعیت استان را تحت پوشش قرار دهد.

استاندار اردبیل هماهنگی دستگاههای مرتبط در این امر را ضروری دانست و گفت: مشاوران این طرح باید به آموزش های عملیاتی مجهز بوده و بتوانند تاثیرگذاری بالایی برای نیل به هدف و کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشند.

بهنام جو با اشاره به شناسایی تعدادی از معتادان باسابقه ، از تلاش برای  رفع عملیاتی مشکلات این قشر با همکاری نهادهای مردمی خبر داد.

وی اظهار کرد: خانواده و خود این معتادان توسط نیروهای تسهیلگر و مشاور برای دریافت کمک های آموزشی ، اشتغال و مهارتی شناسایی شده اند و لازم است این طرح با قوت ادامه یابد.

بهنام جو بیان کرد: در اجرای عملیاتی برنامه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ، رفع و یا کاهش آسیب های اجتماعی به اتصال حلقه های اجرایی و جامعه هدف ممکن می شود و این زنجیره باید هماهنگی خود را حفظ کند.

استاندار اردبیل گفت: با اجرای عملیاتی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی به صورت پایلوت برای گروههای آسیب دیده ،گام های بعدی این اقدامات برای گروههای دیگر جامعه نیز اجرایی می شود.

وی استفاده از ظرفیت مشاوران در این خصوص را ضروری دانست و خواستار استفاده از تمام متخصصین این حوزه برای ورود به عرصه آموزش شد.

در این جلسه مشاور ائمه جمعه و جماعات استاندار و مدیران دستگاهها  و نهادهای مرتبط در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ،راهکارهای اجرای برنامه های مهارت آموزی ، شناسایی افراد آسیب دیده و ظرفیت  های موجود برای ارائه مهارت ها را ارائه کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز