رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج:

۳۰ درصد آب شرب کرج صرف فضای سبز می‌شود/افتتاح تصفیه خانه سوم در سال جاری

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۰۹:۲۶:۲۱
کد خبر: ۱۰۸۱۰۲۸
۳۰ درصد آب شرب کرج صرف فضای سبز می‌شود/افتتاح تصفیه خانه سوم در سال جاری
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: حدود ۴۰ درصد آب مصرفی فضای سبز کرج از طریق شبکه آب خام، ۱۰ درصد از طریق تصفیه خانه، ۳۰ درصد از طریق شبکه آب شرب شهری و ۲۰ درصد باقی مانده نیز از رودخانه کرج تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، پیمان بضاعتی پور با اشاره به میزان آب مصرفی برای آبیاری فضای سبز شهری کرج اظهار کرد: در هر ثانیه حدود ۶۲۰ لیتر آب صرف آبیاری فضای سبز شهری کرج می‌شود.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد از این آب از طریق شبکه آب خام، ۱۰ درصد از طریق تصفیه خانه، ۳۰ درصد از طریق شبکه آب شرب شهری و ۲۰ درصد باقی مانده نیز از رودخانه کرج تامین می‌شود.

این مسئول شهری با اشاره به برنامه ریزی برای کاهش سهم آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز توضیح داد: در حال حاضر برای آبیاری بخشی از فضای سبز شهری کرج از ۱۱ قنات با ظرفیت استحصال ۱۶۰ لیتر در ثانیه استفاده می شود در حالی که ظرفیت واقعی این قنوات ۳۰۰ لیتر در ثانیه است.

بضاعتی پور تاکید کرد: از آنجایی‌که طی سال‌های قبل شبکه انتقال آب کامل نبوده، امکان استفاده از تمام ظرفیت این قنوات وجود نداشته است.

این مسئول اضافه کرد: هر سال ۱۳ کیلومتر به شبکه انتقال آب کرج اضافه می شود تا بتوانیم ظرفیت استفاده از قنوات را به حداکثر برسانیم.

بضاعتی پور با تاکید بر ضرورت افزایش بهره وری سیستم آبیاری فضای سبز شهری گفت: از طریق لایروبی و اورهال قنوات، توسعه شبکه انتقال از محل تولید یعنی قنوات به چاه و بعد از آن به محل مصرف می توانیم بهره وری سیستم آبیاری را افزایش دهیم.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج توضیح داد: البته به دنبال اصلاح الگوی کاشت گونه‌های گیاهی هم هستیم تا از این طریق درختانی در سطح شهر کاشته شوند که به کم آبی مقاوم هستند.

وی با اشاره به ضرورت افزایش تعداد تصفیه خانه‌های کرج افزود: با این اقدام می‌توان از آب‌های غیر متعارف یعنی پساب حاصله از فعالیت تصفیه خانه برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده کرد.

وی ادامه داد: سال ۹۶ یک تصفیه خانه در حصارک و سال گذشته هم تصفیه خانه دیگری در مهر ویلا به بهره برداری رسیده و امسال هم تصفیه خانه سوم کرج در تقاطع  بلوار دانش آموز افتتاح خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز