استاندار اردبیل تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت دانش آموزان در بحث پیشگیری از کرونا

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۱:۵۹:۵۹
کد خبر: ۱۰۸۱۱۸۵
استفاده از ظرفیت دانش آموزان در بحث پیشگیری از کرونا
استاندار اردبیل استفاده از ظرفیت دانش آموزان در بحث پیشگیری از کرونا را ضروری دانست.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو در نشست با اعضای ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان اظهارکرد: 

باید از ظرفیت این قشر فرهیخته جامعه برای مقابله با انتشار ویروس کرونا اطلاع رسانی نحوه رعایت پروتکل بهداشتی نهایت بهره را ببرند.

وی با اشاره به اینکه بسیج دانش آموزی می تواند در فرهنگ سازی پروتکل بهداشتی نقش تعیین کننده ای داشته باشد گفت: این طیف علاوه بر انجام رسالت خود باید با رعفت و مهربانی و صحبت کردن با خانواده ها، به منظور کاهش مبتلایان، کادر درمان را یاری کنند.

این مسوول افزود: با استفاده از ظرفیت برنامه شاد و اطلاع رسانی دقیق در رابطه با بیماری کرونا می توان در حفاظت و نگهداری از افرادی که بیماری زمینه ای دارند بهره مند شد.

وی نقش بسیج دانش آموزی در پیشگیری آسیب های اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و گفت: کار کارشناسی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ترویج فرهنگ اسلامی توام با رفتار مهربانانه می تواند بسیج را رسالت اصلی خود یاری کتد.

استاندار اردبیل افزود : تقویت احکام اسلامی و هویت دینی در مدارس در سایه راه اندازی نماز جماعت اتفاق می افتد و بعد از اتمام ایام کرونایی تا جایی که ممکن است با بهره گیری از روحانیت این بحث توسعه یابد.

اکبر بهنام جو اظهار کرد: الگوی های بسیج دانش آموزی شهید مرحمت بالازاده ها و شهید فهمیده ها هستند که نسبت به سن خود خیلی جلوتر از دیگران حرکت کرده که در نهایت جان خود را فدای خاک میهن کردند.

استاندار اردبیل گفت: همه دانش آموزان بویژه دانش آموزان بسیجی امید نظام و انقلاب هستند که با احساس مسوولیت بیشتر و حضور در میادین مختلف برای آینده این نظام و مملکت تلاش می کنند.

بهنام جو بیان کرد: از ۲۲۰هزار دانش آموز در حال تحصیل استان ۶۶هزار نفر آنها عضو سازمان بسیج دانش آموزی هستند که جامعه بزرگ را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه ۲۲۰هزار نفر دانش آموز در مدارس استان اردبیل تحصیل می کنند افزود: حداقل در هر خانواده یک دانش آموز وجود دارد و این طیف فعال می توانند در فرهنگ سازی و تبیین فرهنگ درست استفاده کردن از داشته ها را در جامعه و خانواده ها اطلاع رسانی کنند.

در این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان، سرهنگ نقی پور رییس سازمان بسیج دانش آموزی، دانش اموزان سعادتی و قریشی از طرف جمعی از بسیج دانش اموزان عملکرد، دیدگاه و پیشتهادهای خود را ارایه کردند.

 

نظر شما