معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اظهار کرد:

لای‌روبی ۴۵ کانال اصلی و فرعی شهر ارومیه

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۷:۲۶:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۱۴۲۳
لای‌روبی ۴۵ کانال اصلی و فرعی شهر ارومیه
به منظور جلوگیری از بروز سیلاب و آبگرفتگی معابر در فصل بارش‌ها کانال‌ها و مسیل‌های سطح شهر توسط نیروهای سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه لایروبی و پاکسازی شده است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، هادی بصاری با اشاره به اینکه در فصل بهار و تابستان تمامی کانال‌های سطح شهر ارومیه لایروبی شده، تاکید کرد: لایروبی کانال‌های اصلی و فرعی سطح شهر ارومیه توسط نیروهای سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه و اداره ماشین آلات این سازمان با جدیت انجام شده است.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه تصریح کرد: در سال‌های اخیر لایروبی متداوم کانال‌های سطح شهر پیش از فصل بارش‌ها سبب شده است که میزان آبگرفتگی‌ها به شدت کاهش یابد.

بصاری گفت: در سطح شهر ارومیه ۴۵ کانال اصلی موجود است که به صورت کامل لایروبی شده است. لایروبی کانال‌ها و جوب‌های سطح شهر به موجب پیشگیری از آبگرفتگی‌ها انجام شده و نقاط حساس شهر نیز شناسایی و بررسی شده است.

بصاری تصریح کرد: هماهنگی‌ها با معاونین خدمات شهری مناطق انجام گرفته است و امید داریم که بارش‌های امسال را با کمترین مشکل بگذرانیم.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: متاسفانه در اکثر لایروبی‌های انجام گرفته شاهد خروج زباله‌های شهری و ظروف یکبار مصرف از کانال‌ها هستیم که این امر نیازمند مشارکت بیش از پیش شهروندان است تا با اجتناب از ریختن زباله در کانال‌ها از وقوع آبگرفتگی به هنگام بارش‌ها جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در برخی نواحی شهر با وجود لایروبی کانال‌ها و جوب‌ها به سبب عدم توجه و رعایت شهروندان و ریختن نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های خود در مسیر جوب‌ها و کانال‌ها سبب گرفتگی مسیر کانال‌ها شده‌اند و ناگزیر لایروبی چندین بار صورت گرفته است.

بصاری اظهار کرد: همکاران سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه این روزها علاوه بر انجام وظیفه خود یعنی پاکسازی و نظافت شهر در امر ضدعفونی شهر نیز در حال فعالیت هستند و این کارشان را چندین برابر کرده است لذا از شهروندان خواهشمندیم این روزها بیش از پیش مشارکت داشته باشند تا بار اضافی‌تر بر دوش پاکبانان سنگینی نکند.

نظر شما