انجام اقدامات بهداشتی در حرم مطهر رضوی با مشارکت ارتش

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۱:۳۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۸۱۵۳۲
انجام اقدامات بهداشتی در حرم مطهر رضوی با مشارکت ارتش
پنجمین مرحله اقدامات بهداشتی و ضدعفونی اماکن حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برای مقابله با شیوع کرونا با امکانات نوین قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مدیرعالی حرم مطهر رضوی در حاشیه اجرای این عملیات گفت: همزمان با آغاز هفته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، طبق تاکید تولیت آستان قدس رضوی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی، شورای بهداشت حرم مطهر با همکاری قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور عملیات ضدعفونی اماکن متبرکه رضوی را انجام داد.

محمدمهدی برادران افزود: طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی به خصوص رعایت ماسک زدن بیش از ۹۰ درصد است.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی در راستای حفظ سلامت زائران حضرت امام رضا (ع) بر رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی تاکید دارد.

مدیرعالی حرم مطهر رضوی با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگانی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه بهداشت و در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در حرم مطهر رضوی، گفت: حاصل این ارتباطات و همکاری‌ها، تولید با کیفیت مواد ضدعفونی بر پایه مواد گیاهی و بهره‌گیری از دستگاه‌های ضدعفونی هوشمند در حرم مطهر رضوی است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور نیز گفت: با توجه به شیوع کرونا، ماموریت همکاری با وزارت بهداشت و سایر نهادها در راستای تامین امنیت سلامت مردم، به ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است.

امیر سرتیپ، رضا آذریان افزود: دلدادگان به اهل‌بیت (ع) از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی اطمینان خاطر داشته باشند چرا که آستان قدس رضوی با همکاری این قرارگاه اماکن متبرکه رضوی را به صورت مداوم ضدعفونی می‌کند و این ماموریت تا زمانی که ویروس منحوس کرونا از سراسر کشور رخت بربندد ادامه خواهد یافت.

 

نظر شما