استاندار اردبیل تاکید کرد:

گروههای پرخطر در برابر کرونا مراقبت شوند

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۰۸:۵۲:۵۳
کد خبر: ۱۰۸۴۲۵۹
گروههای پرخطر در برابر کرونا مراقبت شوند
استاندار اردبیل بر مراقبت از گروه های پرخطر و دارای بیماری زمینه ای در برابر کرونا تاکید کرد.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گروه های پرخطر بیشترین افراد بستری را در بخش مراقبت های ویژه و فوتی های ناشی از کرونا را تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود نیروی درمانی و امکانات بیمارستانی نسبت به جامعه هدف پرخطر ،مراقبت از این گروه ها به عنوان سرمایه های انسانی برای همه ضروری است.

استاندار اردبیل اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اطلاع رسانی به این گروه های برای اجرای اقدامات پیشگیرانه را مورد تاکید قرار داد و خواستار ورود نهادهای مختلف مردمی، بهداشتی و فرهنگی در این خصوص شد.

بهنام جو افزود: شناسایی این افراد که بیشتر در سنین بالای ۶۰ قرار دارند و بر قراری تماس های تلفنی و حضوری می تواند در خودمراقبتی آنان از زمینه های ابتلا به کرونا موثر باشد.

وی با اشاره به کمک های مومنانه توسط اقشار مختلف مردم و بسیج ،هدایت این کمک های به سمت راهنمایی و کمک به گروه های پرخطر در راستای انجام کارهای روزانه را خواستار شد و این اقدام را در کاهش میزان ابتلای گروه های پرخطر موثر دانست.

نماینده عالی دولت در استان گفت: خانواده ها باید مراقب باشند این گروه ها تا حد ممکن از منزل بیرون نرفته و نیازمندی های آنان در خصوص دارو و خرید مایحتاج توسط خانواده و نزدیکان انجام شود.

استاندار اردبیل با اشاره به شیوع و ماندگاری کرونا حداقل تا یکسال دیگر ،آحاد جامعه را به ملزم ساختن خود برای رعایت مداوم نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فراخواند.

وی  تداوم پیک های بعدی کرونا در استان را موجب افت وضعیت اقتصادی،  کسب و کار و از دست رفتن منابع انسانی دانست و خواستار توجه جدی مردم در پرهیز از برگزاری اجتماعات غیر ضروری شد.

بهنام جو با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط اقشار مختلف گفت: همه مردم و حتی کارکنان و مدیران دولتی باید خود را ملزم به رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از حضور در اجتماعات کنند.

وی ادامه در صورت برگزاری اجتماعات غیرضروری خصوصا در آرامستان ها، غذاخوری ها و منازل برخوردهای قانونی اعمال می شود،

استاندار اردبیل از تعطیلی برخی مراکز و رده های شغلی غیرضروری تا اطلاع بعدی خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای پذیرش این تعطیلی باید توسط مراکز و نهادهای مختلف انجام شده تا مردم نسبت به این برنامه تمکین کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی کرونا با شدت ادامه دارد ، توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در کنترل پیک های بعدی پرخطر با اهمیت خواند.

استاندار اردبیل با اشاره به آغاز فعالیت قرارگاه مبارزه با کرونا در استان خواستار توجه فرمانداری ها به اجرای مصوبات این قرارگاه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به بستری شدن روزانه ۶۰ الی ۷۰ بیمار به صورت روزانه، بی توجهی به تدوین روش های پیشگیرانه را در سیر صعودی این بیماری موثر دانست.

شهرام حبیب زاده افزود: با توجه به اضافه شدن سه بخش دیگر بیمارستانی به بخش کرونا و افزایش تعداد مراجعان ، ظرفیت بیمارستان ها در صورت افزایش قادر به پذیرش نخواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به برودت هوا در روزهای آینده و عدم تهویه هوا به دلیل بازنبودن در و پنجره ، میزان ابتلا به کرونا در صورت عدم توجه به اقدامات پیشگیرانه بیشتر خواهد شد.

حبیب زاده بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و عدم اجرای تمهیدات برای کنترل شیوع کرونا را در بروز اپیدمی چهارم این بیماری در فصل زمستان دخیل دانست که به مراتب تلفات بیشتری خواهد داشت.

وی توجه به ادامه دار بودن اقدامات پیشگیرانه و پروتکل های بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و خواستار توجه جدی مردم و مسوولان به این امر شد.

در این جلسه تعدادی از مدیران و فرمانداران استان اقدامات انجام گرفته در دستگاه مربوطه خود را در راستای کنترل و آگاهسازی مردم برای کاهش شیوع کرونا گزارش کردند.

 

نظر شما