اجرای محدودیت حمل و نقل در صورت تداوم آلودگی هوا

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۱۰:۲۶:۳۴
کد خبر: ۱۰۸۴۳۲۳
اجرای محدودیت حمل و نقل در صورت تداوم آلودگی هوا
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در صورت ادامه آلودگی هوا در کلانشهر مشهد در گام نخست اعمال محدودیت در حوزه حمل و نقل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، تورج همتی افزود: طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی ماندگاری آلاینده‌ها و آلودگی هوای مشهد باید تا ابتدای هفته جاری ادامه می داشت اما شاهد تداوم و حتی تشدید آلودگی در هوای این کلانشهر هستیم.

وی ادامه داد: در پیش‌بینی جدید اعلام شده، پایداری جوی و ماندگاری آلودگی تا عصر امروز ادامه دارد و با وزش باد و تغییرات جوی شاهد کاهش آلاینده‌ها و جا به جایی آنها با لایه‌های بالایی جو خواهیم بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در صورت عدم تحقق  پیش‌بینی اعلام شده و تداوم آلودگی هوا در گام نخست اعمال محدودیت زمانی و نوعی در حمل و نقل اعمال خواهد شد که می‌تواند هم شامل اجرای طرح زوج و فرد از در منزل و هم در مناطق پرتردد، اعمال تغییر در کم و کیف فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی و عدم استفاده از ناوگان خسته و فرسوده ‌شود.

همتی افزود: با توجه به دستورالعمل‌های موجود، اعمال محدودیت در فعالیت صنایع، تغییر مصرف سوخت نیروگاهها از گازوئیل و مازوت به گاز از دیگر گامهای اعمال محدودیت با هدف بهبود وضعیت هوا خواهد بود.

وی با بیان این که طبق آخرین برآوردهای انجام شده خودروها سهم ۶۴ درصدی در آلودگی هوا دارند ادامه داد: به همین دلیل نخستین اقدامی که در راستای کاهش آلودگی در دستور کار قرار می‌گیرد در این بخش است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز