رئیس گروه استعدادهای درخشان دانشگاه یزد خبرداد:

برگزاری مسابقه Coder Combat برای اولین بار در کشور توسط دانشگاه یزد

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۲۲:۰۸:۲۸
کد خبر: ۱۰۸۴۶۶۵
برگزاری مسابقه Coder Combat برای اولین بار در کشور توسط دانشگاه یزد
برای اولین بار در ایران به صورت آنلاین مسابقه برنامه‌نویسی Coder Combat باحضور 62 دانشجوی شرکت‌کننده در دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ این مسابقه باحمایت مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد، لیگو کاپ و توسط انجمن علمی مهندسی کامپیوتر و لیگ برنامه‌نویسان دانشگاه یزد طی روزهای پنجشنبه و جمعه،8 و9 آبان ماه جاری به صورت آنلاین برگزار شد که شرکت‌کنندگان با یکدیگر به رقابت در حل مسائل برنامه‌نویسی پرداختند.

دکتر زلفا زینل پور رئیس گروه استعدادهای درخشان دانشگاه یزد با اشاره به اینکه مسابقه Coder Combat برای اولین بار در ایران به صورت آنلاین و بدین سبک برگزار شد، به تشریح نحوه رقابت دانشجویان در این مسابقه پرداخت و افزود: شرکت‌کنندگان همانند مسابقات ورزشی و با سیستم دو حذفی با هم رقابت کردند که در هررقابت یک مسئله‌ برنامه نویسی مطرح و دو شرکت‌کننده باید در زمان محدود به حل آن می‌پرداختند. فردی که زودتر موفق به حل مسئله شود به مرحله بعد صعود کرده‌است و فرد بازنده به جدول بازنده ها منتقل و در آنجا به رقابت خود ادامه می‌دهد.

بگفته وی برای برقراری توازن میان دانشجویان باتجربه و تازه وارد، مسابقه در دو لیگ کاملا مجزا با نام های Order League و Chaos League برگزار شد.

وی گفت: در مجموع 122 رقابت برگزارشد که به شرکت‌کنندگان براساس تعداد برد مبلغی به عنوان جایزه توسط مرکز استعداد های درخشان دانشگاه یزد اعطا شد بدین صورت که به 50 نفر از 62 شرکت کننده جایزه تعلق گرفت.

دکتر زینل‌پور در خصوص مجازی بودن این مسابقه اظهار‌داشت: محیط مسابقه نیز آنلاین بود که با نصب و راه‌اندازی نرم‌افزارهای لازم بر روی سرور دانشگاه یزد توسط انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر این دانشگاه این مسابقه بدون هیچ وقفه و خطایی برگزار شد.

در پایان مسابقات، از لیگ Order شیما رضایی، بهنام بنائی و صدرا جعفری به ترتیب مقام اول تا سوم را بدست‌آوردند. همچنین در لیگ Chaos، به ترتیب سید مجتبی مدرسی، پوریا اعظمی و محمدرضا اسماعیلی مقام های اول تا سوم را کسب‌کردند.

شرکت‌کنندگان این مسابقه از دانشجویان دانشکده‌های مهندسی‌کامپیوتر، علوم‌کامپیوتر، مهندسی‌صنایع، مهندسی‌برق و همچنین پردیس‌مهریز بودند.

در کنار این مسابقه، مسابقه اینستاگرامی نیز برگزار شد و شرکت‌کنندگان عکس‌های خود در زمان شرکت در مسابقه را ارسال‌کردند و براساس نظر کاربران به بهترین عکس جایزه نقدی اهدا شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز