سخنگوی ستاد استانی مدیریت کرونا در البرز:

قدرت بیماری‌زایی و سرایت کرونا ۹ برابر شده است

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۰:۲۲:۴۶
کد خبر: ۱۰۸۴۹۲۵
قدرت بیماری‌زایی و سرایت کرونا ۹ برابر شده است
سخنگوی ستاد استانی مدیریت کرونا در البرز با بیان اینکه قدرت بیماری‌زایی و سرایت کرونا ۹ برابر شده است گفت: تجربه های گذشته نشان می دهد هر زمان که مردم پای کار آمدند و رعایت کردند دو هفته بعد نتیجه مثبت در کاهش افراد مبتلا و همچنین موارد فوت را مشاهده کردیم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکتر سلیمانی  در خصوص تغییر رفتار ویروس اظهار کرد:  این ویروس از ابتدای شروع تاکنون جهش های متعددی داشته است اما یکی از مهمترین این جهش ها قدرت بیماری زایی و قدرت انتقال آن و سرایت بیماری به افراد دیگر است که تقریباً ۳ تا ۹ برابر افزایش یافته است و ماندگاری ویروس بعد از عطسه یا سرفه فرد مبتلا در فضای محدود و بسته تا بیش از ۵ ساعت است و ابتلاء از طریق ترشحات  ماندگار وجود دارد .

وی تاکید کرد : انتقال بیماری  از گذشته خیلی جدی تر شده است از این رو استفاده از ماسک از خانه تا خانه و حتی در خانه برای افراد دارای علائم ضروری است .

وی افزود : سلامت مهم است اما باید معیشت مردم هم در نظر گرفته شود و یک تعادل در معیشت و سلامت مردم  برقرار شود.

این مسئول تاکید کرد : آخرین یافته ها  حاکی از این است که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ،  استفاده از ماسک،  رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت دست ها از ابتلای به بیماری جلوگیری می شود .

دکتر سلیمانی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد بیماران به صورت خفیف و بی علامت هستند  تصریح کرد :  ۴۰ درصد به صورت متوسط  و علامت کم بیماری بروز می کند و نیاز به بستری ندارند و باید  در قرنطینه  خانگی دوره درمان را سپری کنندو در صورت نیاز با مراجعه به پزشک داروهای درمانی اولیه را  دریافت نمایند و به صورت علامتی درمان شوند .

وی در پایان افزود: در  ۲۰ درصد از افراد علایم شدید  این بیماری بروز می کند و به بیمارستان مراجعه کرده و در صورت نیاز بستری می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز