مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبرداد :

افزایش ضریب حفاظتی تالاب ها و زیستگاههای آبی استان

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۰:۴۸:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۴۹۴۹
افزایش ضریب حفاظتی تالاب ها و زیستگاههای آبی استان
مهرداد فتحی بیرانوند از افزایش ضریب حفاظتی تالاب ها و زیستگاههای آبی این استان با شروع فصل بارندگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛فتحی بیرانوند در جریان بازدید از تالابهای پلدختر ،اظهارکرد: با شروع فصل بارندگی و افزایش جمعیت پرندگان آبزی وکنار آبزی در تالاب ها و زیستگاههای آبی استان، ضریب حفاظتی این مناطق افزایش می یابد.

او افزود: با افزایش تعداد نیروها در زیستگاههای حساس آبی و پاسگاههای محیط بانی مستقر در حوزه استحفاظی تالاب ها، افزایش تعداد گشت و کنترل های شبانه روزی در اطراف تالاب ها و نیز استفاده از ظرفیت همیاران و تشکل های زیست محیطی، نسبت به تامین امنیت پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان اقدام خواهد شد.

فتحی بیرانوند با اشاره به حضور پرندگان مهاجر در اواخر پاییز و اوایل زمستان در زیستگاههای آبی استان ،تصریح کرد: این اقدامات حفاظتی ضمن تامین امنیت این پرندگان موجب ماندگاری بیشتر آنها در زیستگاههای آبی استان می شود.

او بیان  کرد: با ایجاد شرایط مساعد برای حضور پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالابها و منابع آبی استان، شاهد توسعه رونق گردشگری زیست محیطی در قالب بحث پرنده نگری در استان باشیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: لرستان با داشتن تالاب های کوهستانی و منابع آبی زیاد یکی از زیستگاههای مورد علاقه پرندگان آبزی و کنار آبزی در فصل مهاجرت پرندگان می باشد که امید واریم امسال با بارندگی های مناسب و به موقع شاهد حضور بیشتر پرندگان در منابع آبی استان باشیم.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز