رئیس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان:

۳۰‌میلیارد ریال وام خرید گوشی هوشمند برای محصلان نیازمند سمنان اختصاص یافت

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۲:۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۰۸۵۰۳۷
۳۰‌میلیارد ریال وام خرید گوشی هوشمند برای محصلان نیازمند سمنان اختصاص یافت
رئیس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای خرید سخت افزارهای کمک آموزشی چون گوشی هوشمند و تبلت به خانواده‌های نیازمند استان سمنان دارای فرزند دانش ‌آموز تخصیص یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ قاسم شریفی روز دوشنبه ابراز داشت: این تسهیلات از طریق پنج بانک عامل بین خانواده‌های نیازمند دارای فرزند دانش‌آموز استان سمنان برای خرید سخت افزارهای آموزشی مانند گوشی هوشمند، تبلت و تلویزیون پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: براساس آخرین گزارش‌ها تاکنون ۷۰ درصد از ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای خرید سخت افزارهای آموزشی بین خانواده‌های نیازمند دارای فرزند دانش آموز که دسترسی به سخت افزارها برای آموزش به صورت غیر حضوری ندارند پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: اطلاعات مربوط به دانش‌آموزان نیازمند سخت افزارها برای برخورداری از آموزش به صورت غیر حضوری برای خانواده‌هایی که قدرت خرید ندارند به وسیله اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در ابتدای شیوع کرونا و توجه به آموزش مجازی استخراج شد و تسهیلات براساس همان اسامی اعلام شده پرداخت می‌شود.

شریفی تصریح کرد: تاکنون ۵۲۲ دانش آموز دارای وضعیت مالی ضعیف که قدرت خرید سخت افزارهای آموزش غیر حضوری را ندارند تسهیلات قرض الحسنه دریافت کردند و پرداخت تسهیلات همچنان طبق اطلاعات اعلام شده ادامه دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتباری دیگر به خانواده‌های نیازمند دارای حداقل یک دانش‌آموز  کمک شد و تمام تلاش‌ها بر این مبنا است که هیچ دانش‌آموزی به دلیل نداشتن امکانات سخت افزاری از آموزش مجازی و غیر حضوری در شرایط همه‌گیری کرونا محروم نماند.

۱۱۸‌ هزار و ۴۶۴ دانش‌آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در استان سمنان مشغول به تحصیل هستند و در زمینه استقبال از  شبکه اجتماعی دانش‌آموزان «شاد»  سمنان جزو استان‌های برتر و شاخص است و حتی در برخی موارد از میانگین کشور بالاتر است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها شهرستان های استان سمنان در وضعیت فوق بحرانی و قرمز کرونایی قرار دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز