دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان :

مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان در استان سمنان افتتاح شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۴:۴۲:۰۶
کد خبر: ۱۰۸۵۱۶۲
مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان در استان سمنان افتتاح شد
فعالیت مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان در استان سمنان با هدف کاهش جمعیت کیفری و آسیب های اجتماعی روز دوشنبه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در آیین افتتاح مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان در سمنان ابراز داشت: طرح استفاده از پابندهای الکترونیکی در راستای سیاست‌های قوه قضاییه مبنی بر زندان‌زدایی اجرا شده است.

محمد شریف ابراهیمی تصریح کرد: طرح استفاده از پابندهای الکترونیکی شامل افراد مرتکب جرایم خطرناک یا جرایم درجه یک نمی‌شود.

وی اضافه کرد: زندانیان دارای پابند الکترونیکی، از زندان خارج می شوند و مجاز به تردد در محدوده تعیین شده به وسیله قاضی پرونده هستند و اگر محکوم تدابیر و دستورات قضایی را رعایت نکند، در اجرای حکم او تجدید نظر می‌شود.

پابند الکترونیک جایگزین حبس

سرپرست اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان نیز در این آیین گفت: پابندهای الکترونیکی از طریق سازمان زندان‌ها به استان سمنان اختصاص داده شده و  با شناسایی زندانیان واجد شرایط، از امروز پابندهای الکترونیکی نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امید کهربایی اظهار داشت: با تشخیص مراجع قضایی از پابندهای الکترونیک به عنوان مجازات جایگزین حبس استفاده خواهد شد و مرجع قضایی حوزه مجاز حضور فرد را تعیین می‌کند.

وی با بیان این که مطابق آیین‌نامه، این پابندها برای افراد دارای جرائم سنگین استفاده نمی‌شود گفت: محکومانی که به حبس‌های زیر یکسال محکوم می‌شوند، به جای گذراندن دوره محکومیت در زندان، با پابند الکترونیک دوره محکومیت را می‌گذراند و حتی این طرح برای متهمان تحت قرار نیز اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان با بیان این که مانیتورینگ این طرح در مرکز استان است، گفت: به دلیل شکل قرارگیری پابند به هیچ عنوان توسط دیگران قابل مشاهده نیست، افراد می توانند در جامعه حضور داشته باشند و به صورت الکترونیکی مورد نظارت قرار بگیرند.‌

اجرای طرح مراقبت الکترونیکی از زندانیان در استان سمنان با استفاده از پابند الکترونیکی برای یک زندانی از زندان شاهرود آزاد شد.

 

نظر شما