پلمپ پاساژ‌های پر خطر در سنندج

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۳:۲۷:۳۲
کد خبر: ۱۰۸۵۶۱۲
پلمپ پاساژ‌های پر خطر در سنندج
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه نظارت و بازرسی بر فعالیت ادارات و اصناف مختلف شهرستان سنندج در طی سه روز گذشته افزایش یافته است، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان از سوی مراکز و اماکن به صورت خاص رصد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان،  آرزو فلاحی اظهار کرد: در طی سه روز گذشته اعمال حساسیت ویژه در راستای نظارت بر فعالیت و خدمات ادارات بخصوص صنوف مختلف روند افزایشی و چشگیری داشته و بازرسی بر رعایت صددرصدی از سوی مراکز مختلف با دقت انجام شده است.

وی در ادامه به شرح فعالیت این اکیپ‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: در مدت زمان یادشده 10 اکیپ از 108 مرکز تهیه و توزیع وعرضه مواد خوراکی، آشامیدنی، بهداشتی و تعدادی دیگر از پاساژهای سطح شهر سنندج  بازرسی نموده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در جریان این اقدامات نظارتی تعداد 26 اخطاریه 24 ساعته بهداشتی به مراکز خاطی جهت مرتفع نمودن مشکلات واجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در زمان کرونا صادر و تعداد 19 مورد از اخطاریه های صادر شده گذشته مورد پیگیری قرار گرفت.

دکتر فلاحی اضافه کرد: در مدت زمان عنوان شده تعداد 12 مورد شکایات مردمی به دلیل کسب نتیجه اقدامات صورت گرفته توسط متصدیان مربوطه و صحت شکایات در سامانه 190 ثبت شده و حضوری مورد پیگیری لازم قرار گرفته است.

وی در ادامه از پلمپ چهار پاساژ، سه چایخانه و قلیان سرا نیز جهت عدم رعایت اجرای دستورالعمل های بهداشتی در سنندج خبر داد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به کشف و ضبط 60 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف  گذشته در سنندج، عنوان کرد: در این مدت پنج مکان نیز صلاحیت ارایه خدمات به مردم را دریافت نموده وهمچنین سه مورد نان خبازی‌های سنندج  نیز جهت تعیین میزان نمک استفاده شده، تست جوش شیرین و تعداد 28 مورد مواد غذائی در مراکز غذای آماده، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها جهت تایید سلامت مواد مذکور مورد نمونه برداری قرارگرفته است.

دکتر فلاحی  در ادامه به روند نظارت و پیگیری بر اقدامات بهبود آب شرب سنندج گریزی زد و گفت: در طی همین مدت کارشناسان بهداشت محیط این مرکز از 33 نقطه شهر سنندج آب شرب مصرفی مورد نمونه برداری جهت تایید سلامت آب و تعداد 70 مورد تست کلرسنجی را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه در طی همین مدت کارشناسان سلامت محیط بر 27 مورد تغسیل وتدفین اموات در آرامستان بهشت محمدی وهمچنین در راستای اعزام اجساد به شهرستان‌ها و روستاهای هم جوار استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نظارت کامل داشته‌اند، افزود: کارشناسان مذکور نسبت به آموزش بازماندگان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم برگزاری مراسم ختم و همچنین پیگیری گزارشات مردمی در برگزاری مراسم‌های مختلف ختم و عروسی در شهر و روستا اقدام نموده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در طی سه روز گذشته  تعداد 414 مورد تست کرونا در مراکز 16 ساعته سرپائی به انجام رسیده است. 

دکتر فلاحی تصریح کرد: نظارت بر فعالیت و ضدعفونی و گند زدائی مراکز ۱۶ ساعته و منتخب هر روزه توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت سنندج صورت می پذیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز