به مناسبت آغاز هفته کتاب:

عضویت مجازی و رایگان در کتابخانه های عمومی استان کردستان

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۱۲:۳۷:۲۱
کد خبر: ۱۰۸۶۶۹۸
عضویت مجازی و رایگان در کتابخانه های عمومی استان کردستان
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان گفت: به مناسبت بزرگداشت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی جمهوری اسلامی ایران علاقمندان می توانند به صورت مجازی روز شنبه 24 آبان در کتابخانه های عمومی استان عضو شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، محمد مخدومی  اظهار داشت: با توجه به محدودیت های کرونایی عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی به صورت مجازی و از طریق سایت  www.samanpl.ir صورت می گیرد.

وی ادامه داد: به این صورت که علاقمندان با مراجعه به سایت سامان و درخواست عضویت پیش ثبت نام در کتابخانه های عمومی، فرم اطلاعات لازم را در سامانه وارد می کنند و با مناسب شدن شرایط و بازگشایی کتابخانه ها می توانند با مراجعه به کتابخانه متبوع خود کارت عضویت را دریافت کنند.

مخدومی عنوان کرد: در حال حاضر و با توجه به وضعیت قرمز استان مطابق دستور ستاد پیشگری از کرونا، کتابخانه های عمومی استان کردستان تعطیل است و خدمات این نهاد فرهنگی تنها به صورت مجازی صورت می گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به ویزه برنامه های فرهنگی این نهاد فرهنگی در هفته کتاب سال جاری که از روز 24 لغایت 30 آبان برگزار می شود، بیان کرد: تمرکز برنامه ها در فضای مجازی است علاقمندان می توانند از طریق شبکه های مجازی برنامه ها را رصد کنند و یا در آن ها مشارکت داشته باشند.

مخدومی گفت: برگزاری نشست های کتاب خوان به صورت مجازی از طریق صفحات اینستا گرام و اسکای روم، قصه گویی، رونمایی از کتاب، نقد کتاب، جمع خوانی و برگزاری نمایشگاه برخی از برنامه هاست.

وی تصریح کرد: ویژه برنامه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در راستای تجلیل از برگزیدگان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی روز سه شنبه 27 آبان از طریق اسکای روم برگزار می شود.   

مخدومی در ادامه با اشاره به وضعیت کتابخانه های عمومی استان کردستان، اظهار کرد: در حال حاضر 51 باب کتابخانه عمومی با 42 هزار عضو در استان فعال است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با بیان اینکه سرانه فضای مطالعه در استان 1.3 متر مربع به ازای 100 نفر است، افزود: این میزان در مقایسه با میانگین کشوری پایین است.

وی زیربنای کتابخانه ها عمومی استان کردستان در حال حاضر 21 هزار مربع برشمرد و بیان کرد: متاسفانه عملیات ساخت 7 پروژه در شهرستان های سنندج، دهگلان و قروه به دلیل نبود اعتبار متوقف است و یا به کندی پیش می رود.

مخدومی تعداد منابع موجود در کتابخانه های عمومی استان کردستان را 802 هزار نسخه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات بسیار خوبی در خصوص خرید منابع بومی و کُردی صورت گرفته  و کمبودها در این بخش تا حدودی برطرف شده است.

وی از فعالیت 30 باب کتابخانه عمومی مشارکتی در استان کردستان خبر داد و گفت: این کتابخانه ها در روستاها با همکاری دهیاری ها و شوراهای اسلامی و در شهرها با همکاری سازمان ها و ادارات  راه اندازی می شود و می تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به نقش مهم کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگی، اضافه کرد: تمام تلاش متولیان حوزه کتاب نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و ارتقای بصیرت و آگاهی در جامعه است و در این راستا از تمامی ظرفیت ها استفاده می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز