در نشست استاندار با علی نیکزاد؛

روند اجرای پروژه های عمرانی استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفت

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۸:۰۲
کد خبر: ۱۰۸۷۱۲۶
روند اجرای پروژه های عمرانی استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفت
استاندار اردبیل از بررسی روند اجرای پروژه های مختلف عمرانی استان با حضور نیکزاد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش برنا، اکبر بهنام جو افزود: از جمله مصوبات نشست ویژه ،بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی مصوب سفر رئیس جمهور بود که حداکثر تا پایان سال ۹۹ به پایان مرحله فونداسیون و ساخت اسکلت می رسد.

وی بیان کرد: جهت تکمیل ورزشگاه علی دایی دیگر پروژه مهم استان ، همه مقدمات لازم فراهم شده و پس از بهمن‌ماه با مساعد شدن شرایط جوی، اجرای پروژه در اسرع وقت انجام شود.

وی اظهار کرد:همچنین جهت تکمیل مرکز توان‌بخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مقرر شد، تامین هزینه به‌صورت ۵۰ درصد توسط استانداری اردبیل و ۵۰ درصد توسط بنیاد شهید اقدام شود.

وی گفت: این مهم تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال بوده و مابقی در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی خواهد شد.

بهنام جو تکمیل سدهای سرخاب و پیله‌سحران با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال حداکثر تا تابستان سال ۱۴۰۰ را از دیگر مصوبات این نشست عنوان کرد.

وی افزود :شروع احداث سد نئور با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال آینده و پیگیری لازم جهت قرار گرفتن اعتبار سدهای معیشتی در ردیف‌های ملی در بودجه ۱۴۰۰ از دیگر مصوبات این نشست بود.

استاندار اردبیل بیان کرد: همچنین برای تعیین تکلیف مجتمع فرهنگی تالار شهر اردبیل با توجه به پیش‌بینی منابع تکمیلی از طریق فروش اراضی یا واگذاری، مقرر شد حداکثر تا یک‌ماه تصمیم نهایی توسط استانداری اردبیل اتخاذ شده و اجرا شود.

وی گفت: همچنین تکمیل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل و رفع مشکلات آن‌ها، مقرر شد شرکت شهرک‌های صنعتی ایران تعهدات سال‌جاری خود به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال حداکثر تا پایان سال پرداخت کند و استانداری اردبیل نیز در تامین سایر هزینه‌ها مشارکت کند.

وی پرداخت ۵۰ میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، جهت تسریع در اجرای طرح هادی شهرستان‌های نیر، نمین، سرعین و اردبیل و همچنین جهت کمک به مسکن محرومان برای ساخت ۵۱۰ واحد مسکن در نمین و سرعین از جمله مصوباتی بود که باید توسط بنیاد مسکن انجام شود.

وی ادامه داد: از مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال بلاعوض بنیاد مسکن، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال در ابتدا و ۱۵۰ میلیون ریال در مراحل بعدی پرداخت می شود.

بهنام جو تصریح کرد: همچنین در این نشست مقرر شد جهت رفع مشکلات آب شرب روستایی شهرهای نمین و عنبران از محل اعتبارات تنش آبی مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال به نمین و عنبران و مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای اردبیل پرداخت شده و جهت اصلاح شبکه داخلی آب اردبیل نیز مساعدت و آب پایدار عنبران با تخصیص اعتبارات، حداکثر تا یک ماه آینده تامین شود.

وی بیان کرد: مصوب شده برای تصفیه‌خانه اردبیل رایزنی لازم با بانک ملت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور انجام شده و در صورت نیاز مجوز جابه‌جایی اعتبار اخذ می شود.

پیگیری لازم در مجلس شورای اسلامی جهت حفظ اعتبار ملی آب‌رسانی خلخال در بودجه ۱۴۰۰ انجام شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: پرداخت مبلغ ۵۰ میلیارد ریال تا بهمن ماه و ۵۰ میلیارد ریال تا خرداد ماه برای نیرورسانی به پروژه‌های مسکن مهر، اردبیل، نیر، نمین و سرعین، وزارت راه و شهرسازی به وزارت نیرو از دیگر مصوبات این نشست بود.

بهنام جو بیان کرد: تامین زمین مورد نیاز برای طرح اقدام ملی مسکن،

زیرسازی ۳۰ کیلومتر از راه‌های روستایی توسط استانداری اردبیل و روکش آسفالت توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جهت اجرای خط دوم اتصال سد یامچی به تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل به طول ۲ کیلومتر با اختصاص حداقل مبلغ ۵۰ میلیارد ریال و اختصاص 

۵۰ میلیارد ریال جهت ارتقاء کمی و کیفی تصفیه‌خانه و جهت تکمیل برج آبگیر از دیگر مصوبات این جلسه بود.

وی گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد جهت حل مشکل آب ثمرین، مخزن ۵۰ متر مکعبی اختصاص داده شد ه و همچنین خط انتقال ۲۰ کیلومتری به ثمرین و بهسازی ۳ دهانه چشمه در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گیرد.

استاندار اردبیل افزود: اتمام زیرسازی قطعه ۴ راه‌آهن میانه - اردبیل حداکثر تا پایان بهمن‌ماه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) ،تعیین تکلیف اجرای ۳ پروژه تقاطع شهری و یک پروژه پسماند و انجام جانمایی و منابع بیمارستان ۵۰۰ و ۵۴۰ تختخوابی اردبیل توسط دانشگاه علوم پزشکی استان از دیگر مصوبات این نشست بود.

وی اقدام استانداری اردبیل در زمینه تامین اعتبار تکمیل بیمارستان‌ها و عملیات اجرایی بهسازی و ۴ خطه کردن سرچم - اردبیل تا یک هفته دیگر را از دیگر مصوبات این نشست برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز