امام جمعه یزد:

انتخابات آمریکا ماهیت واقعی و سلطه طلبی استکبار را در دنیا به نمایش گذاشت

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۰۹:۳۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۷۲۰۲
انتخابات آمریکا ماهیت واقعی و سلطه طلبی استکبار را در دنیا به نمایش گذاشت
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: انتخابات آمریکا، ماهیت واقعی سردمدارانش را برای دنیا به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "آیت الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه‌های مکتوب نمازجمعه یزد با تاکید بر اینکه کسانی که در راه خدا قدم بر می دارند، هیچگاه پشیمان و محزون نیستند، اظهار داشت: مسیری که ملت ایران انتخاب کرده به دستور خدای متعال است و امام راحل نیز ملت را در مسیر حق قرار داد و چون انقلاب ما انقلاب خدایی است، نمی هراسیم و ایستادگی می کنیم تا زمانی که انقلاب را به دست صاحبش، امام زمان (عج) برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات آمریکا افزود: ابرقدرت‌ها رفتن و آمدنشان همواره با دردسرهای خاص همراه بوده و امروز می بینیم که انتخابات آمریکا، ماهیت واقعی سردمدارانش را نشان داد و شرایط به نحوی پیش می رود که سردمداران آن، خودشان یکدیگر را دروغگو و خیانتکار خطاب می کنند.

ناصری عنوان کرد: این انتخابات سبب شد که مردم روحیه استکباری آمریکا و سطله طلبی آنها را بشناسند و از گفته های آنها معلوم است که در صدد این معنا هستند که هر چه می توانند برای تثبیت جایگاه و حزب خود تلاش کنند.

امام جمعه یزد ادامه داد: برنامه ریز همه این اتفاقات صهیونیست‌ها هستند و اهداف پشت پرده خود را با هزینه های بسیار بالا دنبال می کنند بنابراین ما باید در ارتباط با مسئله انتخابات آمریکا بسیار عاقلانه فکر کنیم و سوابق را سنجیده و بررسی کنیم.

وی بیان کرد: ما اکنون با مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مواجه هستیم و هر کشوری در مسیر حرکت خود این مسائل را دارد و با توجه به اینکه کشوری مانند آمریکا نیز با این همه ادعا با این مشکلات مواجه است، بنابراین باید خود به فکر خود باشیم.

ناصری تصریح کرد: در مسئله فرهنگ که اصلا و ابدا نمی توانیم پیرو فرهنگ غرب و آمریکا باشیم زیرا همه دیدیم که فرهنگ آنها چگونه است و نمونه آن برخورد آنها با مستضعفان در بیماری کرونا بود ضمن اینکه ما خود دارای فرهنگ مستقل خدایی و قرآنی هستیم و این فرهنگ ارزشمند را هرگز نباید از دست بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در راستای حفظ فرهنگ خود جدی باشیم، یادآور شد: آنها می خواهند فرهنگ خود را بر ما و کشورهای ضعیف، تحمیل کنند و می خواهند ما را تنبل و بی فکر و تابع خود نگاه دارند و آمریکا و انگلیس سردمدار این هستند که کشورهای ضعیف‌تر از خود را عقب نگاه دارند.

ناصری در مورد مسئله اقتصاد نیز عنوان کرد: برخی می گویند با استکبار جهانی بسازیم و دست به سوی آنها دراز کنیم و می خواهند ما را مصرف کننده کالاهای آنها کنند اما این فکر غلطی است که ما وابسته باشیم و دستمان سمت آنها دراز باشد و ذخائر و منابع خود را در اختیار آنها قرار دهیم در حالی که این منطق اسلام و انقلاب نیست.

خطیب جمعه یزد گفت: خدا به ما فکر و استعداد داده بنابراین باید تفکر کنیم و توان خود را به کار بگیریم و خود را باور کنیم و علم و عقل خود را رشد دهیم و تولید علم داشته باشیم و علم را به دنیا صادر کنیم و ثابت شده که می توانیم این کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به سخن حضرت علی(ع) که خدا شما را آزاد آفریده و باید آزاد باشید، افزود: خداوند متعال ذلت را برای مومن نمی پذیرد بنابراین مردم ما نباید در مسیر ذلت که وابستگی به آمریکا و غرب است، قدم بردارند.

ناصری ادامه داد: آمریکا هرگز به دنبال پیشرفت ما نیست بنابراین نگاه ما نباید به آمریکا باشد بلکه باید نگاه به درون داشته باشیم و از ظرفیت‌ها و توانایی‌های کشور برای پیشرفت و رفع مشکلات استفاده کنیم.

وی با اشاره به شرایطی که انگلیس، فرانسه، آمریکا و ...  برای کشورهای مستعمره خود به وجود آوردند، بیان کرد: اینها هیچ کاری برای زیردستان خود نمی کنند همانگونه که می بینیم امروز آمریکا برای عربستان کاری نمی کند و با این همه ثروت این کشور که چپاول می کند، آنها را عقب و وابسته نگاه داشته است.

ناصری با اشاره به مباحث هسته ای ایران عنوان کرد: آنها می خواستند این علم را پیشرفت ندهیم بنابراین با این محور وارد مذاکره با ایران شدند و فریبکاری کردند و درهای اقتصاد دنیا را به این بهانه به روی ما بستند و علت آن این است که آنها ایران را ایرانی مفلوک، عقب مانده و وابسته می خواهند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اطمینان داشته باشید که برای ما هیچ فرقی نخواهد کرد که چه کسی رئیس جمهور آمریکا باشد زیرا آنها برای پیشرفت کشور ما کاری نخواهند کرد همانگونه که دیدیم در دوران قبل از پیروزی انقلاب، آنها فقط سرمایه های کشور ما را چپاول کردند.

وی ادامه داد: آمریکا در تجربه 25 ساله دوران پهلوی و 40 ساله انقلاب ما، نشان داد که رشد ایران را قبول ندارد و گرچه ما امروز مسائل و مشکلاتی داریم، باید تلاش کنیم روحیه خودباوری را در خود تقویت کنیم.

ناصری عنوان کرد: بسیاری از جوانان ما به خودباوری رسیده اند اما بسیاری از مسئولان و صنعتگران ما به این باور نرسیده اند و هر مشکلی پیش می آید، سریع راه حل آن را در خارج از کشور دنبال می کنند در حالی که جوانان ما توانایی های بسیاری دارند.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها می خواهند ما را نزد خودمان کم جلوه دهند و ما را هم کوچک هم ناتوان فرض کنند و این را به خود ما و سایر کشورهای دنیا نیز بقبولانند در حالی که ما در طول 40 سال گذشته بهترین اقدامات و پیشرفت ها را داشتیم البته نقص هایی نیز داشته ایم و باید خیلی زودتر به توصیه های بزرگان خود عمل می کردیم و به سمت خودکفایی می رفتیم.

ناصری تاکید کرد: ملت ما، ملت غیوری است و مبارزان بزرگ و رهبران و ارزشمندی داریم و اینها سرمایه های بزرگ ما در کشور است و جوانان نیز بدانند که ارزشمند هستند و می توانند اوج بگیرند و پیشرفت کنند و گرفتاریهای جزئی نباید مانع تولید علم ما شود.

وی اظهار داشت: این حرکت سخیفی است که بنشینیم و دست روی دست بگذاریم تا ببینیم در آمریکا چه کسی رئیس جمهور می شود.

ناصری ادامه داد: کشور ما و انقلاب ما ندای لا اله الا الله را بر سر همه قله ها به اهتزاز درآورد و همه ادیان به فکر تجدیدنظر و همه جوانان دنیا به فکر حرکت افتادند و با چنین پیشینه ای نباید بنشینیم و دست روی دست بگذاریم تا ببینیم ابرقدرتهای رو به افول چه می کنند.

نظر شما