نقش مکان های باارزش شهری در توسعه گردشگری

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۰:۴۲:۱۱
کد خبر: ۱۰۸۷۲۷۶
نقش مکان های باارزش شهری در توسعه گردشگری
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: در راستای حفظ و توسعه مکان های تفریحی و گردشگردی آبیدر در چند سال اخیر اقدامات مناسبی در جهت ساماندهی پارک جنگلی آبیدر انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج اظهار داشت: آبیدر به عنوان یکی از تفرجگاههای اصلی مردم شهر سنندج به شمار می رود که مکانهای گردشگری از جمله گویزه کویر، کانی شفا، کانی ماماتکه ،کانی بانتا، خیرزنه، پارک امیریه، امانیه، بان شلانه، هفت آسیاب و... را در دل خود جای داده است.

 شرمین شریفی گفت: در راستای حفظ و توسعه مکان های تفریحی و گردشگردی آبیدر در چند سال اخیر اقدامات مناسبی در جهت ساماندهی پارک جنگلی آبیدر انجام شده است.

وی عنوان کرد: ساماندهی پارک امیریه، امانیه، احداث پارک مشاهیر، اجرای طرح ساماندهی میدان هفت آسیاب و بهسازی سیستم روشنایی از جمله اقدامات مهم این سازمان در پارک جنگلی آبیدر بوده است.

 شریفی عنوان کرد: "گویزه کویر" یکی از مکان های تفریحی در آبیدر است که برخی از سکوها و نشیمنگاههای آن در سنوات گذشته تخریب شده است.

وی از آغاز طرح ساماندهی مسیر گویزه کویر واقع در پارک جنگلی آبیدر خبر داد و عنوان کرد: به منظور ساماندهی مسیر دسترسی به این تفرجگاه 200 مترمربع سنگ فرش و پله گذاری اجرا و پله ها و سکوهای قدیمی تخریب شده آن نیز ساماندهی و بازسازی می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ترمیم و بازسازی بدنه استخر به متراژ 120 مترمربع، کف استخر به متراژ 450 مترمربع و ساماندهی چشمه قدیمی و ایجاد فضای نشیمن جدید نیز در همین راستا انجام خواهد شد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج در ادامه به اجرای کف پوش 9 ست بازی کودکان واقع در سطح پارکها، بوستان ها، پارکهای درون محلی و لکه های فضای سبز جهت تامین ایمنی شهروندان اشاره نمود.

وی تصریح کرد: محوطه ست بازی واقع در پارک ارم شهرک سعدی، بهاران جلوی مسجد قبا، تپه کرباسی، نایسر کف پوش ست بازی بوستان کودک، محوطه ست بازی باغ شهدای 28 دی، ورودی شهرک 5 آذر جنب میدان، جلوی مدرسه تیزهوشان واقع در انتهای میدان گاز، پارک درون محلی واقع در 19/1، سه راه پاوان جلوی مجتمع نسیم در این راستا کف پوش شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز