سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان:

وضعیت طلاق در استان سمنان نگران‌کننده‌ است

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۰:۳۶:۳۷
کد خبر: ۱۰۸۷۲۹۰
وضعیت طلاق در استان سمنان نگران‌کننده‌ است
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان، وضعیت طلاق در این استان را نگران‌کننده خواند و گفت: تکالیف معاونت جوانان این اداره کل در این بخش بیش از آنکه ناظر به پیشگیری از طلاق باشد ناظر به ازدواج و تحکیم بنیان‌های خانواده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، مصطفی مرادی اظهار کرد: جایگاه استان سمنان در بحث طلاق جایگاه مناسبی نیست و آمارها در این بخش نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه دستگاه تخصصی در حوزه طلاق، بهزیستی است خاطرنشان کرد: عمده وظایف، تکالیف و برنامه‌های حوزه جوانان ما در حوزه ازدواج و کمک به بنیان‌ خانواده‌ها و خصوصا زوج‌های جوان است.

وی به برنامه‌های حوزه جوانان این اداره کل در بحث ازدواج پرداخت و افزود: در یک سال گذشته بیش از 150 کارگاه آموزشی با هدف کمک به تحکیم خانواده‌ها با اولویت آموزش‌های پیش از ازدواج در استان برگزار شده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان از فعالیت چهار مرکز مشاوره تخصصی ازدواج در سطح استان خبر داد و گفت: مجوز این مراکز مشاوره از سوی اداره کل ورزش و. جوانان استان صادر شده و اداره کل بر فعالیت آنها نظارت دارد.

وی با اذعان به9 اینکه مشاوره‌های این مراکز تخصصی کاملا رایگان است تصریح کرد: آموزش‌های ما در سه بخش آموزش‌های پیش از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج به جوانان و خصوصا زوج‌های جوان ارائه می‌شود.

مرادی با اشاره به قرارداد این اداره کل با برخی باشگاه‌ها، ادارات، بانک‌ها، اصناف و...افزود: براساس این قراردادها، طرف‌های قراردادت موظف شدند که خدماتی به زوج‌های جوان ارائه دهند. ضمن اینکه بانک‌ها نیز تسهیلاتی به زوج‌های جوان معرفی شده ارائه می‌دهند. علاوه بر این برخی از ادارات طرف قرارداد ما، نیز برخی امکانات خود را رایگان و یا به صورت ارزان‌قیمت در اختیار زوج‌های معرفی شده قرار می‌دهند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان، با اشاره به اهمیت ورزش بر ضرورت قرارگرفتن آن در سبد خانوارها تاکید کرد و گفت: ورزش هم در حوزه پیشگیری و هم در بعد اجتماعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از همین رو قرار گرفتن آن در سبد خانوارها امری ضروری است.

وی با بیان اینکه نباید منتظر بمانیم که یک دستگاه اداری زمینه و بستر را برای ورزش فراهم کند تصریح کرد: ورزش از بخش‌های پرهیجان و پرمخاطب است و انتظار می‌رود که رسانه‌ها و دیگر دستگاه‌ها نیز به فرهنگ‌سازی در این بخش چه در حوزه ورزش همگانی و چه قهرمانی ورود و این اداره کل را یاری برسانند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز