جدیدترین و کامل ترین آمار کرونایی استان فارس تا ۲۵ آبان ۹۹

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۸:۰۰:۵۳
کد خبر: ۱۰۸۸۲۲۴
جدیدترین و کامل ترین آمار کرونایی استان فارس تا ۲۵ آبان ۹۹
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در استان ۴۱ نفر مبتلا به کرونا جان باختند و آمار کل فارس از زمان شیوع کرونا تاکنون به یک هزار و ۹۵۰ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر علی اکبری بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران نسبت به جان باختن ۴۱ بیمار مبتلا به کرونا ویروس در استان طی ۲۴ ساعت گذشته ابراز تأسف کرد و گفت: با افزوده شدن این تعداد، آمار جان باختگان کروناویروس در فارس به هزار و ۹۵۰ نفر افزایش یافت.

وی در ادامه با اشاره به ثبت ۴۳۰ هزار و ۶۸۲ مورد نمونه گیری از ابتدای شیوع بیماری در استان تا امروز، بیست و پنجم آبان، افزود: با بررسی نمونه گیری های انجام شده، ۱۱۷ هزار و ۶۸۷ مورد مثبت قطعی تاکنون شناسایی شده است.

او با بحرانی خواندن وضعیت تخت‌های بیمارستانی، گفت: کمبود تخت برای پذیرش بیماران کووید ۱۹ بسیار بسیاری جدی است و تنها در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۳۸۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان پذیرش شده است.

معاون درمان دانشگاه آمار بیماران مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس را که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند، هزار و ۹۸۷ بیمار اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۳۳۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر اکبری آمار بهبودیافتگان این بیماری را نیز از ابتدای شیوع تاکنون، ۱۰۱ هزار و ۱۷۲ نفر اعلام کرد و ادامه داد: این افراد با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خالنگی خارج شده‌اند.

وی، حمایت مردم در شرایط کنونی از مدافعان سلامت، با رعایت پروتکل بهداشتی، نقش مؤثری در برون رفت از این بحران داشته و لازم است مردم بیش از پیش نسبت به رعایت اصول مهمی مانند استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و مهمانی‌ها، دقت نظر داشته باشند

 

 

نظر شما