سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان خبر داد:

رهایی زندانی سمنانی از قصاص نفس

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۱۴:۴۸:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۸۷۵۴
رهایی زندانی سمنانی از قصاص نفس
امید کهربایی سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان از رهایی یک زندانی مرتکب قتل عمد از مجازات قصاص نفس با تلاش مسئولان زندان و اخذ رضایت از شاکیان و اولیای دم مقتول در استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ کهربایی افزود: با پیگیری‌های زیادی که برای رضایت از خانواده مقتول توسط مسئولان زندان به ویژه مددکاران انجام گرفت، سرانجام با رضایت خانواده مقتول، زندانی با هویت (م. م) که ۳۲ سال سن دارد، از مجازات قصاص نجات یافت.

سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان ادامه داد: این فرد اهل یکی از روستاهای سمنان و متأهل است و از سال ۱۳۹۶ به جرم قتل عمد، حدود سه سال در زندان سمنان به سر می‌برد.

کهربایی اضافه کرد: پس از ماه‌ها تلاش و انجام پیگیری‌ها و مذاکرات مستمر با چهار نفر از اولیای دم توسط مسئولان ، مددکاری و شورای حل اختلاف زندان سمنان، سرانجام رضایت شاکیان جلب شد.

او با بیان این‌که حکم قصاص نفس این قاتل در دادسرای عمومی و انقلاب سمنان صادر شده بود، خاطرنشان کرد: این فرد در زندان سمنان منتظر اجرای حکم بوده است.

سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان خاطرنشان کرد: موضوع اعلام رضایت برای ادامه مراحل قضایی به دادگستری سمنان اعلام شده است و پرونده این محکوم، به لحاظ جنبه عمومی جرم و با احتساب مدت‌زمانی که در حبس بوده، رسیدگی خواهد شد.

 

نظر شما