معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی:

اختصاص ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های جهش تولید در آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۸۸۱۵
اختصاص ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های جهش تولید در آذربایجان‌غربی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت : ۵۵ درصد متقاضیان تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در استان، تسهیلات بانکی خود را دریافت کردند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، نادر صادقی عصر دوشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان،  با اشاره به اختصاص یک‌هزار و ۲۰۳ میلیار تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به  کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ۵۵ درصد از متقاضیانی که درخواست استفاده از این تسهیلات را داشتند تسهیلات خود را دریافت و تا پایان ماه جاری نیز روند پرداخت تسهیلات در این بخش ادامه خواهد داشت.

وی گفت: با وجود تبلیغات زیاد و اطلاع رسانی در خصوص روند و نحوه پرداخت تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا متاسفانه رغبت چندانی در کشور و به تبع آن در استان برای دریافت این تسهیلات ایجاد وجود ندارد.

صادقی افزود: کم بودن میزان تسهیلات، کارمزد بالا و مدت زمان کوتاه دو ساله برای بازپرداخت تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا موجب شده برخی از متقاضیان رغبتی برای دریافت این نوع تسهیلات نداشته باشند. برای ایجاد انگیزه مضاعف برای متقاضیان نامه نگاری لازم از سوی مقام عالی استان خطاب به معاون اول رئیس جمهور انجام گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با تشریح تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار آذربایجان غربی در خصوص اجرای طرح های جهش تولید در استان اظهار داشت : بر اساس این تفاهم نامه ۵۵۰ میلیارد تومان برای اجرای ۲۲ طرح در استان آذربایجان غربی در حوزه کشاوزی و گردشگری در قالب طرح های جهش تولید اختصاص می یابد.

وی گفت: بخشی از این اعتبارات در قالب تسهیلات بانکی برای سرمایه ثابت و سرمایه در گردش و بخش دیگری نیز در قالب اعتبارات ملی و استانی اختصاص می یابد.

صادقی در ادامه از دستگاه های اجرایی و بانک های عامل خواست تا در فرصت باقیمانده نسبت به جذب باقیمانده اعتبارات کرونا اهتمام ویژه ای داشته باشند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز