مدیر درمان تامین اجتماعی سمنان:

۶۷۴ بیمار کلیوی تحت پوشش تامین اجتماعی استان سمنان هستند

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۰۹:۵۴:۲۸
کد خبر: ۱۰۸۹۰۲۴
۶۷۴ بیمار کلیوی تحت پوشش تامین اجتماعی استان سمنان هستند
مدیر درمان تأمین اجتماعی سمنان بابیان اینکه شش مرکز طرف قرارداد با این سازمان به بیماران دیالیزی استان خدمات می‌دهند، گفت: ۶۷۴ بیمار کلیوی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سید مجتبی اکرم صبح سه‌شنبه در گفتگو با رسانه‌ها به صورت ویدئو کنفرانس ضمن بیان اینکه ۶۷۴ بیمار کلیوی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان سمنان هستند، ابراز داشت: این بیماران دیالیزی از خدمات شش مرکز طرف قرارداد با این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

وی بابیان اینکه ۳۸۵ بیمه‌شده تأمین اجتماعی استان سمنان دیالیز می‌شوند، افزود: با توجه به وجود بیماری کرونا و حساس بودن این بخش از جامعه دیالیز در تمامی مراکز تحت پوشش و همچنین خدمات لازم به بیماران کلیوی در نهایت دقت و نظر کارکنان و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه طی شش‌ماهه نخست سال جاری مبلغ چهار میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال بابت هزینه داروی بیماران با مشکلات کلیوی و پیوند کلیه به داروخانه‌های سراسر استان پرداخت‌شده است، ابراز داشت: این مبلغ یک هزار و ۳۴۹ نسخه دارویی را در بردارد.

اکرم بابیان اینکه طی شش‌ماهه نخست سال جاری ۱۴ هزار و ۳۴۰ جلسه دیالیز برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در سطح استان انجام‌شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۱۳ هزار مورد آن در بخش درمان غیرمستقیم و مابقی در بیمارستان شفا سمنان به انجام رسیده است.

وی بابیان اینکه گسترش و سهولت دسترسی بیمه‌شدگان به خدمات درمانی به صورت متناسب در بخش درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم در دستور کار است، افزود: بخش دیالیز بیمارستان تأمین اجتماعی شفا سمنان با چهار تخت فعال در دو نوبت صبح و عصر به بیماران خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

 

نظر شما