رئیس اتاق اصناف مرکز فارس خبر داد:

اخطار کتبی در زمینه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به بیش از ۱۲ هزار واحد صنفی در استان

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۳:۰۰:۱۷
کد خبر: ۱۰۸۹۱۴۲
اخطار کتبی در زمینه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به بیش از ۱۲ هزار واحد صنفی در استان
رئیس اتاق اصناف مرکز فارس گفت: ۱۲ هزار و ۳۴۰ واحد صنفی استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ابتدای آبان ماه ۹۹ اخطار کتبی در زمینه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید محمود هاشمی گفت: تعداد بازرسی های صورت گرفته در استان ۴۴ هزار و ۶۴۰ مورد بود که از این تعداد برای ۸۴۱ مورد پرونده تخلفات بهداشتی تشکیل شده و ۳۲۲ واحد پلمب شدند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۶۹۱ گشت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم که از این تعداد ۳۲۹ مورد مربوط به شیراز است.

رئیس اتاق اصناف مرکز فارس گفت: همچنین از تعداد کل بازرسی های صورت گرفته در استان، ۱۳ هزار و ۱۷۰ مورد بازرسی مربوط به شیراز بوده که از این تعداد ۶۴۴ پرونده تخلفاتی تشکیل شد  و چهار هزار و ۵۱۰ مورد اخطار کتبی دریافت کردند.

هاشمی بیان کرد: همچنین از ابتدای کرونا تا ابتدای آبان ۹۹، ۱۱۴ واحد صنفی در پلمب شدند.

وی ادامه داد: واحد نظارت و بازرسی اتاق اصناف مرکز فارس در کنار وظایف ذاتی و سازمانی خود با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا با تشکیل سه گروه بازرسی در حوزه رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را نیز در دستور کار قرار داده است.

رئیس اتاق اصناف مرکز فارس گفت: بازرسان این اتاق، هنگام مراجعه به واحدهای صنفی علاوه بر انجام وظایف ذاتی خوشان، چک لیست هایی در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی دارند که این چک لیست ها تکمیل می شود.

هاشمی افزود: در صورتی که واحد صنفی در یکی از حوزه های فاصله گذاری اجتماعی موردی داشته باشد اگر بی اطلاع باشد ابتدا تذکر داده داده می شود و در صورت محرز بودن تخلف اقدام قانونی صورت می گیرد.

رئیس اتاق اصناف مرکز فارس گفت: بازرسان این اتاق در حال حاضر در گشت های واحد نطارت و بازرسی استانداری فارس حضور فعالی دارند.

هاشمی بیان کرد: همچنین گشت هایی داریم که با مشارکت و همکاری نزدیک سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر استان فارس به صورت روزانه در ۲ شیفت ایفای نقش می کنند.

وی ادامه داد: از طرفی نیز بازرسی اتحادیه های صنفی فعال است که علاوه بر اعمال ماده ۲۷ و ۲۸ تخلفات صنفی، در حوزه فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا نظارت دارند.

رئیس اتاق اصناف استان فارس گفت: خوشبختانه اصناف شیراز همراهی خوبی در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی داشتند که آمار تشکیل پرونده ها با توجه به تشدید نظارت ها در مقایسه با کل واحدهای صنفی، تعداد ناچیزی است.

هاشمی بیان کرد: ما به همین تعداد ناچیز نیز راضی نیستیم و انتظار داریم محدود واحدهای صنفی نیز همچون اکثریت صنوف نسبت به اجرای قانون و مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا تمکین داشته باشند.

وی همچنین از تمام کسبه و بازاریان که تا امروز به رغم تمام مشکلات اقتصادی، سلامت شهروندان را به منافع معیشتی خود ترجیح دادند، تشکر کرد و افزود: از یکم آذرماه در بحث تشدید محدودیت ها تمام اصناف وظایف خود را به صورت خود ناظر انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: امیدواریم با اتحاد و همدلی در کنار دیگر گروه های مردمی بتوانیم زنجیره شیوع کرونا را قطع و شکست کامل این بیماری را شاهد باشیم.

رئیس اتاق اصناف مرکز فارس گفت: همکاران صنفی ما جزو همشهریان ما هستند و همانطور که جان همشهریان برای این اتاق و اتحادیه های صنفی بسیار مهم است، حفظ سلامت کسبه و بازاریان و خانواده محترمشان نیز برای ما بسیار مهم است.

هاشمی افزود: از معیشت فعالان صنفی دفاع می کنیم که این معیشت در کنار سلامتشان معنا پیدا می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز