مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت:

تعهد ۵۰ میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز در سمنان

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۴:۳۶:۰۵
کد خبر: ۱۰۸۹۳۲۷
تعهد ۵۰ میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز در سمنان
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: از ابتدای سال جاری خیران این استان ۲۶ میلیارد تومان برای ساخت مدارس تعهد کردند که این رقم تا پایان سال به ۵۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سعید هژبری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان که به ریاست استاندار سمنان در سالن جلسات یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۲۸ درصد مدارس استان سمنان تخریبی و ۳۲ درصد مدارس نیازمند مقاوم‌سازی است.

وی اضافه کرد: قبل از سال ۹۸ هرساله ۳۱ کلاس درس در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسید که اکنون این رقم در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به سالانه ۱۰۲ کلاس رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان بیان کرد: از ابتدای سال جاری خیران ۲۶ میلیارد تومان برای ساخت مدارس تعهد کردند که این رقم تا پایان سال جاری به ۵۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

اعتبار حوزه بهداشت و درمان استان سمنان افزایش یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: از تلاش‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در تخصیص اعتبارات برای رفع مشکلات زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان برای مقابله با کرونا ویروس قدردانی می‌شود.

نوید دانایی  اضافه کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده برای حوزه بهداشت و درمان استان سمنان برای بودجه سال ۱۴۰۰ قابل‌توجه نیست و رقم اعلامی افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان بیان کرد: برای تکمیل ۷۲ طرح عمرانی حوزه بهداشت و درمان حوزه علوم پزشکی سمنان ۳۸ میلیارد تومان نیاز است.

دانایی ادامه داد: بیشتر طرح‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان استان بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به‌طور حتم تکمیل این اعتبار می‌تواند در توسعه حوزه بهداشت نقش غیرقابل‌انکاری داشته باشد.

اعتبارات عمرانی استان سمنان ۲۰ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: در این جلسه برای تصویب اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی استان سمنان برای درج در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تصمیم‌گیری می‌شود.

نادر مالکی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت استان سمنان به‌عنوان وزیر معین استان سمنان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است و در آینده نزدیک، نشست‌های ویدئوکنفرانسی استاندار سمنان با وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی نیازها و پیشنهادهای خود برای توسعه استان سمنان را با بیان راه‌حل و به‌منظور ارائه در نشست ویدئوکنفرانسی استاندار و وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان افزود: دستگاه‌های اجرایی برای فروش اموال مازاد اقدام کنند و تلاش می‌شود اعتبارهای هزینه‌ای از محل فروش اموال مازاد به استان برگردانده شود.

مالکی تأکید کرد: هر سه ماه گزارش‌ها برای اجرای هشت طرح اولویت‌دار استان سمنان از سوی دستگاه‌های اجرایی ارائه شود.

وی عنوان کرد: اعتبارات عمرانی استان سمنان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته و این اعتبارها در سال گذشته ۱۶۵ میلیارد تومان بود که این رقم اکنون به ۱۹۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز