استاندار بوشهر:

راهبردهای ۷ گانه در محدودیت‌های جدید کرونایی اعمال می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۷:۰۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۸۹۹۰۲
راهبردهای  ۷ گانه در محدودیت‌های جدید کرونایی اعمال می‌شود
استاندار بوشهر از اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذرماه خبر داد و گفت: در این راستا راهبردهای ۷گانه در قالب طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی اعمال می‌شود.

به گزارش برنا، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با گرامیداشت هفته بسیج و با تاکید بر توجه ویژه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت: در پی افزایش فوتی‌های کرونایی محدودیت‌های سخت‌گیرانه اعمال می‌شود تا جان انسان‌ها از خطرات ابتلا به کرونا محفوظ بماند.

وی، با بیان اینکه بیماری کرونا با رعایت پروتکل بهداشتی کنترل می‌شود گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برابر کرونا یک تکلیف و وظیفه دینی و اجتماعی است و همه باید در برابر این ویروس احساس مسئولیت کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای 7 اقدام در قالب طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های مقابله با کرونا تصریح کرد: راهبردهای هفت‌گانه در قالب طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی اعمال می‌شود.

وی با اشاره به این راهبردها تصریح کرد: تشدید نظارت بر رعایت پروتکل بهداشتی و اجرای اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند در بیماریابی از جمله اقدامات است.

گراوند کمک به دستگاه‌های خدمات‌رسان توجه به قرنطینه و رهگیری هوشمند را از دیگر موارد دانست و تاکید کرد: همکاری رسانه‌های گروهی و اصحاب رسانه مکتوب، شنیداری و تصویری برای فرهنگ سازی در توجه به محدودیت‌ها امری مهم است.

وی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری بستری‌‌ها از دیگر راهبردهای مدیریت محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه باید نگذاریم پاییز و زمستان سیاه در عرصه شیوع کرونا رخ دهد گفت: فرمانداران و مسئولان باید از حداکثر ظرفیت‌ها برای اعمال محدودیت‌های کرونایی دو هفته‌ای استفاده کنند تا پاییز و زمستان سیاه رخ ندهد.

وی، از اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های مقابله با کرونا از شنبه اول آذرماه خبر داد و تصریح کرد: صنوف و مشاغل مختلف باید بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا فعالیت کنند و بدون شک بدون اغماض با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.

گراوند، همکاری پایگاه‌‌های مقاومت بسیج با دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی در اعمال محدودیت‌ها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در مدت زمان اجرای این محدودیت‌ها برگزاری هرگونه جلسات غیرضروری و بازدید از پروژه‌های مختلف در استان بوشهر ممنوع است.

استاندار بوشهر، با بیان اینکه در شهرهای با وضعیت قرمز یک سوم نیروها، در شهرهای نارنجی یک دوم و در شهرهای زرد هم دو سوم نیروهای ادارات اجازه فعالیت دارند خاطر نشان کرد: در این زمینه فعالیت مراکز امدادی، اورژانسی، بهداشتی، درمانی، خدماتی و شهرداری‌ها مشمول محدودیت‌ها نمی‌شود.

گراوند، با اشاره به اینکه در شهرستان‌های 10 گانه بوشهر تنها مرکز استان دارای وضعیت قرمز کرونایی است افزود: دیگر شهرستان‌های استان بوشهر به جز بندر دیر که دارای وضعیت زرد است مابقی نارنجی هستند.

وی با بیان اینکه تعطیلی‌ها فقط شامل مشاغل و کسب و کارها نیست تاکید کرد: فعالیت مدارس، آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها به صورت حضوری و مراسم‌های فرهنگی و مذهبی تعطیل است.

استاندار بوشهر، با اشاره به اینکه در سطوح مختلف آموزش‌ها و مدارس غیرحضوری است خاطرنشان کرد: کارمندان ادارات که محل کار و سکونت‌شان متفاوت است برای تردد به شهر و محل کار خود، باید معرفی‌نامه به همراه داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز