برچسب‌ تردد خودرویی در ایام قرنطینه کرونایی چگونه توزیع می‌شود؟

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۶:۰۰:۵۳
کد خبر: ۱۰۹۱۸۶۹
برچسب‌ تردد خودرویی در ایام قرنطینه کرونایی چگونه توزیع می‌شود؟
اگر چه ستاد مقابله با کرونا مازندران برای تردد خودروهای دارای پلاک غیربومی و همچنین با هدف کاهش آسیب‌های اقتصادی در مشاغل مختلف تولیدی ، کارگری و کارمندی اقدام به تهیه و توزیع برچسب‌های ویژه کرده، ولی ناآشنایی شهروندان با مکانیسم تهیه این برچسب ها مشکلاتی را به همراه داشته است.

به گزارش برنا؛ مراجعه جمع زیادی از شهروندان به فرمانداری های شهرستان ها برای تهیه برچسب و بی خبری از تقسیم کار میان دستگاه های مختلف برای توزیع این برچسب ها باعث شد تا امروز یکشنبه برخی از آنها با دست خالی برگردند و یا مجبور به مراجعه به دستگاه اجرایی دیگری شوند.

این در حالی است که طی چند در روز گذشته مصوبات مختلف ستاد مقابله با کرونا مازندران در رسانه ها منتشر شد و مسئولان هم تلاش کردند تا طی مصاحبه های مختلف ، جزییات تقسیم کار را به اطلاع شهروندان برسانند.

فرمانداری‌ها برای پلاک‌های غیربومی 

طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا مازندران ، افراد بومی دارای خودرو با پلاک غیربومی در سه شهرستان ساری ،آمل و بهشهر که وضعیت قرمز کرونایی دارند باید با مراجعه با فرمانداری شهرستان های محل سکونت و ارائه مدارک لازم مبنی بر سکونت داشتن در شهر مورد نظر مانند کارت ملی اقدام به تهیه برگه یا برچسب تردد کنند.

طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، تردد خودروهای غیربومی در شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی در تمامی ساعات شبانه روز ممنوع است و جریمه می شوند.

بر اساس اعلام رسمی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مازندران ،شهرستان های آمل، بهشهر و ساری دارای وضعیت قرمز و سایر شهرستان ها استان دارای وضعیت نارنجی هستند.

برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، در صورت تردد خودروهای دارای پلاک غیربومی در شهرستان های دارای وضعیت قرمز ، مالکان خودرو به ازای هر ۲۴ ساعت ماندگاری یک میلیون تومان جریمه می شوند.

همچنین در صورت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای دارای وضعیت نارنجی ، این خودروها بابت هر ۲۴ ساعت ماندگاری مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

اگر چه ورود و خروج وسایل نقلیه غیر بومی به شهرهای دارای وضعیت زرد عادی است ، ولی در صورت ورود وسایل نقلیه بومی شهرهای با وضعیت زرد به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز این خودروها نیز جریمه می شوند.

تردد بین شهری شاغلان بخش خصوصی 

این ستاد در طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها به منظور حل مشکلات تردد پرسنل و کارگران تولیدی و صنعتی و همچنین کارگران فصلی ساختمانی و کشاورزی هم که برخی از افراد باید بناچار باید از خودروهای شخصی استفاده کننده مقرر کرد تا اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، جهاد کشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت هر شهرستان فهرست مالکان خودرو شاغل در این حرفه ها را به فرمانداری همان شهرستان ارسال کنند. حراست فرمانداری هم پس از تایید ضرورت استفاده از خودروی شخصی برای صاحبان این مشاغل ، باید برچسب های تردد را در اختیار دستگاه مربوطه قرار دهد و متقاضیان هم باید برگه های تردد را از دستگاه متولی حرفه خودشان دریافت کنند.

بر اساس این تقسیم کار ، مشاغل کشاورزی باید به جهاد کشاورزی مراجعه کنند ، محل رجوع مشاغل کارگری نیز اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است و مشاغل صنعتی هم باید به اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان خود مراجعه کنند.

شرکت‌های پخش 

ستاد مقابله با کرونا مازندران برای حل مشکلات تمامی خودروهای پخش اقلام دارویی و مواد عذایی نیز برگه تردد در نظر گرفته است. مدیران شرکت هایی که این خودروهای پشخ را در اختیار دارند باید از طریق دستگاه های ذیربط نظیر جهاد کشاورزی ؛ دامپزشکی و یا دانشگاه علوم پزشکی پیگیری اخذ برچسب تردد شوند.

ستاد مقابله با کرونا مازندران به منظور مدیریت اجرای طرح هوشمند محدویت ها و کاهش آسیب های اقتصادی ناشی از آن ، اقدام به تقسیم بندی استان به سه منطقه کرده است که طبق آن شهرستان هایی که یک منطقه محسوب می شوند فقط حق تردد بین شهری در همان منطقه را دارند و نمی توانند وارد مناطق دیگر شوند.

طبق این تقسیم بندی منطقه ۱ شامل شهرستان های گلوگاه ، بهشهر ، نکاء ، میاندرود ، ساری ، قائمشهر ، سوادکوه شمالی ، جویبار و سیمرغ است.

منطقه ۲ شهرستان های ساری، بابل ، بابلسر ، آمل ، فریدونکنار و محمودآباد را در بر می گیرد و در منطقه ۳ نیز شهرستان های غرب مازندران شامل نور ، نوشهر ، چالوس ، کلاردشت ، عباس آباد ، تنکابن و رامسر قرار دارند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا شهرستان ساری هم امروز با اعلام اینکه برچسب‌های تردد به میزان درخواست در اختیار تمامی دستگاه‌ها و نهادها توزیع شده است ، گفت : طبق مصوبه ستاد ، رفت ‌و آمد بین شهری تمامی خودروهای شخصی از امروز یکشنبه با برچسب تردد مجاز است.

مرتضی بابایی افزود : فقط رانندگان بومی دارای خودروی غیر پلاک بومی می تواننند با در اختیار داشتن کارت ملی پس از تایید هویت به فرمانداری شهرستان های قرمز مراجعه کنند و برچسب تردد دریافت کنند.

وی تاکید کرد : دیگر متقاضیان برچسب تردد خودرویی بویژه کارگران فصلی ساختمانی و کشاورزی و یا واحدهای تولیدی صنعتی باید به دستگاه متولی خودشان مراجعه کنند و پیگیر برگه تردد خودرویی شوند و مراجعه مستقیم آنها به فرمانداری نتیجه ای نخواهد داشت.

 

نظر شما