پیشرفته ترین ماهواره مخابراتی به مدار زمین رسید

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۲۲:۰۰:۳۶
کد خبر: ۱۰۹۶۲۴۴
پیشرفته ترین ماهواره مخابراتی به مدار زمین رسید
ماهواره مخابراتی ژاپن به نام JDRS-1 مجهز به سیستم تقویت کننده یا رله لیزری از پایگاه فضایی تانیگاشیما در جنوب ژاپن توسط راکت H-IIA به فضا پرتاب شد.

به گزارش برنا و به نقل از دیجیاتو، شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی (MHI) که وظیفه پرتاب این راکت را برعهده داشت، از جداسازی ماهواره از راکت و موفقیت آمیز بودن مأموریت خبر داد.

ماهواره مورد بحث در مدار زمین‌ثابت (Geostationary orbit) مستقر شده و مأموریت ۱۰ ساله خود را آغاز کرده است. این ماهواره مجهز به سیستمی لیزری با نام اختصاری LUCAS است که داده‌های ماهواره‌های مدار نزدیک زمین را بوسیله لیزر به زمین مخابره می‌کند.

JDRS-1 در مدار زمین‌ثابت در ارتفاع تقریباً ۳۶ هزار کیلومتری بر فراز خط استوا مستقر شده و منطقه آسیا-اقیانوسیه را تحت پوشش قرار خواهد داد. آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (JAXA) می‌گوید LUCAS در این ارتفاع به کمک اشعه لیزر مادون قرمز نزدیک (NIR) به ماهواره‌های موجود در مدار نزدیک زمین متصل خواهد شد و داده‌ها را با سرعتی در حدود ۱.۸ گیگابایت بر ثانیه به زمین انتقال خواهد داد که تقریبا ۷ برابر سریع‌تر از استاندارد کنونی ارسال اطلاعات با امواج رادیویی است.

دریافت سریع‌تر اطلاعات از ماهواره‌های مستقر در مدار نزدیک زمین اهمیت بالایی دارد و عملکرد ماهواره‌های تحقیقاتی شامل ماهواره‌های نظارت بر گرمایش جهانی را ارتقا داده و سبب واکنش سریع‌تر در صورت وقوع طوفان‌های ویران کننده می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز