رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز :

سامانه‌های هوشمند در زمینه تجارت و اقتصاد راه اندازی می شود

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۱۱:۳۷:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۶۶۲۰
سامانه‌های هوشمند در زمینه تجارت و اقتصاد راه اندازی می شود
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: راه اندازی سامانه های هوشمند و الکترونیک با هدف به سامان رساندن تجارت و اقتصاد مورد تاکید بوده و باید در شمار اولویت های مدیران قرار گیرد.

به گزارش برنا،علی مؤیدی خرم‌آبادی، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه هوشمندانه را یادآور شد و افزود: با دستور رهبر معظم انقلاب و تأکید و ابلاغ رییس محترم جمهوری استقرار سامانه‌ها در شمار اولویت‌های مدیران نظام قرار گرفت.

وی بیان کرد: نقش قاچاق درعدم توسعه یافتگی یک نقش اساسی بوده  و سامانه‌ها می‌توانند بعنوان یک شاهکار، تجارت و اقتصاد را به سامان برسانند.

وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز،  کانون تولید فکر است ،  سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت را از وظایف اصلی این ستاد برشمرد.

مؤیدی صحت و سلامت ستاد را در گرو نظارت دستگاه‌های نظارتی و گمرک عنوان کرد و گفت: انتظار داریم تا انصاف، تقوا و مصلحت نظام در اولویت بررسی و تنظیم گزارش‌ واقعی از جمله صداوسیما لحاظ شود.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه بخشی از سرمایه‌های کشور برای بسترسازی و راه‌اندازی سامانه‌ها هزینه شده است، افزود: زیرساخت‌ها یی  چون شبکه، تجهیزات و نفرات آموزش‌دیده آماده‌اند تا ضمن هماهنگی بین تمام دستگاه‌های ذی‌ربط اقدام نهایی را انجام دهند.

مؤیدی تصریح کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال‌های گذشته با وجود معایبی ، اقدامات خوبی نیز  داشته و از ظرفیت و آمادگی خوبی برای انجام امور برخوردار است.

مؤیدی ادامه داد: موانع، مشکلات، توجیه نادرست مدیران دستگاه‌ها و عدم تمرکز ستاد منجر به تأخیر در استقرار سامانه‌ها شده است.

وی اظهار کرد:  اما این موضوع از سال 97 به‌صورت جدی پیگیری شده و از آن پس مصمم به اجرای قانون هستیم.

وی با ابراز امیدواری به همدلی دستگاه‌های مختلف و هم‌چنین مطالبه‌گری از صداوسیما برای رفع موانع فرارو گفت: یکی از کارهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسترسازی برای پیشگیری از وقوع قاچاق  بوده که در این حوزه اقدامات خوبی با راه‌اندازی سامانه‌های مختلف انجام شده است.

وی  گفت:  این ستاد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه‌های مختلف به توفیقات بزرگی دست یافته و تا یازدهم بهمن‌ماه سال جاری شاهد اتفاق عظیمی در خصوص استقرار سامانه‌ها و کنترل انبارها هستیم که خود گام بزرگی در تحقق دولت الکترونیکی خواهد

 

نظر شما