قدرت اومیکرون را با دورهمی‌های مجازی در شب یلدا ضعیف و ضعیف‌تر کنیم

۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۰:۰۳:۱۷
کد خبر: ۱۱۰۴۳۶۹
قدرت اومیکرون را با دورهمی‌های مجازی در شب یلدا ضعیف و ضعیف‌تر کنیم
شب یلدای امسال با همیشه و حتی پارسال فرق دارد، دورهمی‌ها باید مجازی باشد، قرنطینه‌ها باید ادامه یابد و حتی تشدید شود و با توجه به اینکه اومیکرون در کشور در حال گسترش است راهی جز اعمال قرنطینه و محدودیت نداریم.

به گزارش برنا؛ سید محمدرضا هاشمیان گفت: شب یلدا یک شب تاریخی و بسیار مهم برای مردم ایران است ولی امسال هم مثل پارسال مراسم این شب با سالهای گذشته فرق می کند، این مراسم امسال برای برگزاری دورهمی های خانودگی نیست و فقط برای اعضای یک خانواده است که می توانند در کنار هم خیلی هم فضای شاد و مفرحی داشته باشند.

دورهمی های فامیلی را هم می توانیم به صورت مجازی با استفاده از شبکه های ارتباطی گسترده ای که همه مردم به آن دسترسی دارند برگزار کنیم. دید و بازدیدهای مجازی باید داشته باشیم و در واقع این سنت زیبا و قدیمی باید امسال با شبکه های مجازی و به صورت دورهمی های دور از هم برگزار شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: امیدواریم در این شب افراد کمی به کرونا و بیماری مبتلا شوند و افراد کمی به علت ابتلا به این بیماری از بین بروند تا خانواده های کمتری عزادار شوند و دغدغه همه گیری کرونا و شعله ور شدن مجدد این بیماری کمتر باشد. زیرا برگزاری دورهمی های خانوادگی به شدت می تواند دوباره بیمارستانها را شلوغ کند و عده زیادی را به بخش های آی سی یو بکشاند.

فوق تخصص آی سی یو ادامه داد: متاسفانه عده زیادی از بیمارانی که پای آنها به آی سی یو باز شده زن و شوهر و اعضای یک خانواده بوده و هستند که به علت دورهمی های خانوادگی به این بیماری مبتلا شدند و عده زیادی از این افراد از بین رفتند. خانواده های زیادی داریم که به علت همین بی توجهی ها زن، شوهر یا یکی از فرزندان خود را از دست دادند و عزادار شدند.

وی گفت: همنشینی در کنار هم در شرایط ورود اومیکرون خطرناک است زیرا این بیماری هنوز درمان قطعی ندارد و اگر بی توجهی کنیم خیلی از پدربزرگ و مادربزرگ ها را از بین می برد، باید به قدیمی ها و بزرگان فامیل احترام بگذاریم. امسال احترام گذاشتن به این عزیزان این است که آنها را از راه دور ببینیم.

مسئول آموزش بخش آی سی یو بیمارستان مسیح دانشوری گفت: توصیه جامعه پزشکی به مردم پرهیز از دورهمی های خانوادگی در شب یلداست .

در هر صورت در شرایطی هستیم که معلوم نیست به خصوص در زمستان و فصل سرما  اومیکرون با ما چه می کند  او اصلا  شوخی ندارد و اگر دچار همزمانی اپیدمی آنفلوانزا هم بشویم با فاجعه های تلخ تری رو به رو می شویم و راهی جز شکست نداریم.

فوق تخصص مراقبت های ویژه گفت:تا حدی میزان ورودی بیماران کووید۱۹ به بیمارستانها کاهش یافته است و حتی بیمارستانهای خصوصی هم تا حدی خلوت شده اند و ممکن است آی سی یو خالی داشته باشند اما وضعیت شکننده است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز