رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز خبرداد:

صدور پروانه کسب برای ۷ هزار واحد صنفی کرج در سال جاری

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۰۹:۵۰:۱۸
کد خبر: ۱۱۰۸۲۳۹
صدور پروانه کسب برای ۷ هزار واحد صنفی کرج در سال جاری
رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز از صدور پروانه کسب برای 7 هزار واحد صنفی کرج در سال جاری خبرداد و گفت : یک پنجم تولید ناخالص ملی کشور در اختیار اصناف قرار دارد و از این منظر می توان گفت که نقش حوزه صنفی در جریان بسط و گسترش جریانات اقتصادی بسیار مهم و حائز اهمیت است .

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، بهروز حصاری اظهارکرد :پس از کادر درمانی ، اصناف کشور در جریان شیوع ویروس کرونا و در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا در تعطیلی واحد های صنفی ، متحمل خسارات فراوانی با تبعات مختلف اجتماعی و اقتصادی شده اند که رسیدگی به آنها نیاز به حمایت های دولتی و تدوین برنامه ها و سیاست های حمایتی با قابلیت اجرایی دارد .

وی در ادامه به اجرای طرح ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب در سال جاری اشاره کرد و افزود : در اجرای این طرح که با همکاری اتحادیه های صنفی و واحد بازرسی و نظارت انجام شد ، تعداد قابل توجهی از واحد های صنفی فاقد پروانه کسب مورد شناسایی ، قرار گرفت .

حصاری تصریح کرد:در همین رابطه   19 هزار برگه اخطارصادر شد  که از این تعداد حدود 7 هزار مورد منتج به تشکیل پرونده صنفی و صدور پروانه کسب شده است .

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز به  موانع پیش روی اصناف دربخش های مختلف اشاره کرد و گفت: وصول غیر قانونی عوارض تحت عناوین مختلف از واحد های صنفی توسط شهرداری ، اجرای سیاست ها و برنامه های غیر کارشناسی در برخورد و جمع آوری کالاهای قاچاق ، کوتاهی شهرداری کرج در اجرای طرح های ساماندهی و جمع آوری دستفروشان ، مشکلات خاص صنف کیوسک های مطبوعاتی و افزایش هزار درصدی کرایه کیوسک ها از سوی شهرداری ،جمع آوری 600 واحد دارای پروانه کسب از اتحادیه صنف چایخانه داران و تبعات منفی ناشی از بیکاری افراد شاغل در این اماکن ، توزیع  سبد کالایی ستاد تنظیم بازار(مرغ ،تخم مرغ و برنج ) و ... از سوی روسای اتحادیه های صنفی از جمله آنها است.

 

نظر شما