سرپرست پلیس ‌فتا استان البرز تشریح کرد:

انهدام باند کلاهبرداران "واتساپی" در کرج/ فریب با ترفند برنده شدن در قرعه کشی

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۰۹:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۸۲۴۵
انهدام باند کلاهبرداران واتساپی در کرج/ فریب با ترفند برنده شدن در قرعه کشی
سرپرست پلیس ‌فتا استان البرز از شناسایی و انهدام باند کلاهبرداران حرفه ای که از طریق واتساپ با سوژه های خود تماس گرفته و با ترفند برنده شدن در قرعه کشی از آن ها کلاهبرداری می کردند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، سرهنگ رسول جلیلیان در تشریح این پرونده  اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان با مرجوعه قضایی به پلیس فتا مبنی بر این که شخصی ناشناسی طریق واتس آپ تماس گرفته و با این عنوان که شماره تلفن شما به علت خوش حسابی در قرعه کشی شرکت همراه اول برنده 9 میلیون تومان جایزه شده‌ است،  با سخنان فریبنده اطلاعات 3 حساب بانکی آن ها را برای واریز جایزه  دریافت و در ادامه موجودی آن ها را خالی کرده است.

 

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به پرونده و شناسایی تماس گیرنده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت .

سرپرست پلیس ‌فتا استان البرز گفت:با بررسی‌های تخصصی، مشخص شد متهمان این پرونده ها به صورت باندی و از طریق واتساپ با شکات تماس گرفته و برای جلب اعتماد شهروندان، از آرم سازمان صدا و سیما به عنوان تصویر پروفایل خود استفاده کرده و شهروندان نیز پس از مشاهده آرم صدا و سیما به این افراد اعتماد کرده اند .

سرهنگ جلیلیان ادامه داد: کلاهبرداران پس از فریب مال باختگان در سراسر کشور و گرفتن اطلاعات بانکی اقدام به خالی کردن حساب آن ها کرده و سپس وجوه واریزی را از طریق دستگاه پوز فروشگاه ها صرف خرید کالا، کارت هدیه و خرید سکه کرده اند.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات گسترده پلیسی در نهایت نامبرده را در یکی از باغ ویلاهای کرج شناسایی و طی یک اقدام غافلگیرانه وی را دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد چندین دستگاه گوشی تلفن همراه و تعدادی کارت بانکی به اسم افراد مختلف کشف شد.

سرپرست پلیس فتا استان البرز ادامه داد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با همدستی 13 نفر دیگر اعتراف کرد و اذعان داشت که 12 نفر از آن ها مسئول افتتاح حساب و به عنوان رابط و نقد کننده وجوه واریزی بودند و2 نفر دیگر نیز با عنوان سرکرده باند هماهنگی ها را انجام می دادند، که با اقدامات پلیسی سایر اعضای این باند نیز شناسایی و در چندین مرحله دستگیر شدند .

سرهنگ جلیلیان با اشاره به این که متهمان با این روش تا کنون اقدام به 10 میلیارد کلاهبرداری از مال باختگان کرده اند بیان داشت: تا کنون 50 نفر شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد . 

این مقام انتظامی از شهروندان خواست: چنانچه با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند برای طرح شکایت خود به پلیس فتا استان البرز واقع در میدان طالقانی کرج – جنب پزشکی قانونی مراجعه کنند .

وی ادامه داد : ممکن است شیوه های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد، اما درنهایت به یک شیوه عمل می کنند وبا اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا کارت عابر بانک اشخاص را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب بانکی می کنند.

سرپرست پلیس فتا استان البرز به شهروندان توصیه کرد: ضمن حفظ هوشیاری وتوجه به توصیه های پلیس فتا مراقب فریب افراد سودجو در فضای مجازی باشند و با در اختیار قرار ندادن اطلاعات حساب بانکی خود به دیگران، مجرمان را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز