افتتاح دفتر هیات و پیست دوچرخه سواری بانوان در ارومیه

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۸۷۱۱
افتتاح دفتر هیات و پیست دوچرخه سواری بانوان در ارومیه
دفتر هیات و پیست دوچرخه سواری بانوان در ارومیه با حضور مدیرکل زنان و امور خانواده استانداری آذربایجان غربی افتتاح شد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، پریسا علیلو مدیرکل زنان و امور خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: ورزش برای تمامی افراد جامعه  مهم است و قطعا سلامت هرجامعه ای را سلامت افراد آن جامعه تضمین می کنند.در این بین اما، ورزش کردن دختران اهمیتی به مراتب بیشتر دارد چرا که دختران امروز، مادران فردای جوامع هستند که در صورت سلامت کامل ، می توانند نسلی سالم و تندرست را تربیت کنند.

وی افزود: زنان از لحاظ مادری در جامعه سهمی بزرگ دارند و به عنوان نیمی از اجتماع و مدیر خانه و مسئول نظم و تربیت کودکان خود، برای حفظ نشاط، شادابی و سلامتی جسمی و روانی به ورزش نیاز دارند و اگر جامعه از توجه به نیازهای زنان غافل شودضررهای غیر قابل جبرانی را شاهد خواهد بود‌ چرا که زن اگر وجودش آسیب ببیند به کل جامعه ضرر می رسد لذا توجه به سلامت جسم و روح و روان زن بجهت تقویت وتحکیم بنیان خانواده امری ضروری و لازم است.

وی ادامه داد: بنابراین باید توجه به امر ورزش بانوان و توسعه و تجهیز فضای امن ورزشی که یکی از موارد مورد تاکید ما در سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده می باشد بیشتر توجه و اهتمام شود.

 مدیرکل زنان و امور خانواده استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: کمبود امکانات و فضاهای مناسب، بزرگترین معضلی است که مانع از ورزش کردن قشر عظیمی از بانوان می شود.

علیلو خاطرنشان کرد: در شرایطی که طی سالهای اخیر حضور و موفقیت بانوان در رشته های ورزشی چشمگیر و قابل توجه بوده اما در کنار این همه قهرمانی و مدال آوری ، نبود مکان ها ، سالن های ورزشی و فضاهای مناسب تمرینی در خور شأن بانوان ، در بسیاری از مواقع باعث شده تا حتی ورزشکاران و قهرمانان نیز از عرصه ورزش دور شوند و حرفه خود را ادامه ندهند.

وی گفت: مسئله ای که انتظار می رود باتوجه به اهمیت فراوانی که دارد،‌ مورد توجه مسئولان قرار گرفته ‌و فضاهای و محیط های سالمی که زنان در آن بتوانند به سالم سازی روح و جسم خود بپردازند و قابلیتهای خود را در صحنه های ورزشی بروز دهند و به تناسب توانایی خود در کسب افتخار و قهرمانی برای خود و کشور شرکت نمایند برنامه ریزی و ایجاد شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز