در مراسم افتتاح واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه مطرح شد؛

واحد جدید پتروشیمی در آذربایجان‌غربی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه اندازی می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۱۲:۳۷:۳۰
کد خبر: ۱۱۰۸۹۶۷
واحد جدید پتروشیمی در آذربایجان‌غربی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه اندازی می‌شود
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از آغاز بکار دولت تدبیر و امید پروژه های بزرگ توسعه ای در استان افتتاح و یا در شرف بهره برداری است گفت: این پروژه ها در بخش های بهداشت و درمان، محرومیت زدایی، حمل و نقل، صنعت و کشاورزی اشتغال قابل ملاحظه ای را رقم زده است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری در مراسم افتتاح واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه که بصورت ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور برگزار شد با قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط وزارت نفت در ایجاد واحدهای پتروشیمی در استان گفت: در حال حاضر آذربایجان غربی با بهره مندی از سه واحد پتروشیمی در شهرهای ارومیه، مهاباد و میاندوآب یکی از قطب های این حوزه بشمار می رود.

وی افزود: برای بهره مندی از ظرفیت صنعت پتروشیمی برای ایجاد اشتغال احداث صنایع پایین دست نیز با حمایت وزارت نفت در دستور کار قرار دارد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با هدف تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی با ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن سولفات پتاسیم ساخته شده است.

وی ارزش فروش محصولات سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه که با سرمایه‌گذاری ۷ میلیون دلاری اجرا شده را ۴۶۵۰ میلیارد ریال دانست و افزود: با افتتاح این واحد اشتغال‌زایی ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم در دوران بهره‌برداری و اشتغال‌زایی برای ۷۰ نفر در زمان پروژه انجام شده است.

شهریاری از این خبر داد که با توجه به موافقت وزارت نفت و تخصیص سهمیه لازم کلنگ زنی واحد جدید پتروشیمی در استان با مشارکت بخش خصوصی در آینده نزدیک اجرایی می شود.

نظر شما