روند افزایشی کرونا در استان کماکان ادامه دارد!

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۴:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۹۸۸۸
روند افزایشی کرونا در استان کماکان ادامه دارد!
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که روند ابتلا به کرونا که از چند هفته پیش ملایم افزایشی بوده، همچنان ادامه دارد.

به گزارش برنا؛ سید عباس موسوی امروز در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به روند ملایم افزایشی کرونا در استان، تأکید کرد که روند استان با سایر استان ‌ها متفاوت و معکوس است.

وی افزود: شهرستان آمل و رامسر همچنان روند افزایشی و نیاز به مراقبت بیشتر دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شهرستان های بهشهر، جویبار، چالوس، ساری، فریدونکنار، کلاردشت، گلوگاه، نکا، نور و نوشهر روند افزایشی ملایم دارند.

وی روند ابتلا در شهرستان‌های سیمرغ، عباس‌آباد، محمودآباد و میاندورود را باثبات اعلام کرد.

موسوی تأکید کرد که در مجموع مازندران روند افزایشی ملایم دارد که هنوز در حدی نیست که به شرایط پیک‌های اول و دوم برسد اما تا زمانی که روند افزایشی هست یعنی هنوز موفق نشده‌ایم.

موسوی عدد R یا نرخ شیوع در استان را 1.1اعلام کرد به این معنا که هر بیمار 1.1 نفر را بیمار می‌کند و گفت: حدود پنج هفته پیش با تشدید عملکردها این عدد پایین آمده بود اما اکنون مجددا افزایش یافته است.

سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به اینکه در استان مازندران شهرستان قرمز نداریم، گفت: با توجه به روند افزایشی ملایم، باید سختگیری‌ ها بیشتر شود، کنترل ورودی شهرها با دقت بیشتری اعمال شود و صداوسیما نیز افزایشی بودن روند ابتلا در استان را درج کند.

 

نظر شما