معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان :

تخلف عرضه تخم مرغ در استان سمنان به ارزش ۸۰ میلیارد ریال ثبت شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۵:۴۴:۰۶
کد خبر: ۱۱۰۹۹۶۱
تخلف عرضه تخم مرغ در استان سمنان به ارزش ۸۰ میلیارد ریال ثبت شد
معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: پرونده‌ه‍‌ایی در زمینه تخلف در عرضه تخم مرغ در استان به ارزش ۸۰ میلیارد ریال تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ یحیایی روز شنبه به رسانه ها افزود: طی بازرسی ها از مرغداری های تولیدکننده تخم مرغ و همچنین واحدهای عرضه کننده در سطح عمده و خرده‌فروشی ، ۲۰ پرونده تخلف اخفاء و امتناع از عرضه کالا تشکیل شد.

 وی بیان کرد: این تعداد پرونده تخلف به ارزش بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال تشکیل که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تأکید کرد: تولیدکنندگان تخم مرغ و واحدهای عرضه کننده این کالا در استان در جهت احقاق حقوق مصرف کنندگان موظف هستند قیمت های مصوب را رعایت کنند.

وی هشدار داد: در صورت رعایت نکردن قیمت های مصوب و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گرانفروشی ، اخفاء و امتناع از عرضه کالا و قاچاق، بر اساس قوانین نظام صنفی و قوانین تعزیرات حکومتی ، برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

یحیایی افزود: قیمت تخم مرغ در ستاد تنظیم بازار کشور برای هرکیلوگرم در مرغداری ۱۲۰ هزار ریال و برای مصرف کننده به ازای هر کیلوگرم ۱۴۵ هزار ریال تعیین شد.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: شهروندان استان سمنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان وادارات شهرستانها درمیان بگذارند.

در استان سمنان بیش از ۴۰۰ واحد انواع مرغداری با ظرفیت پرورش ۱۳ میلیون قطعه پرنده وجود دارد و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه اشتغال دارند و ۲ تا سه درصد تولید کشور از استان سمنان تامین می‌شود.

 

نظر شما