اقدامات دولت تدبیر و امید در ورزش و حوزه جوانان آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۵:۳۳:۵۸
کد خبر: ۱۱۱۰۲۸۱
اقدامات دولت تدبیر و امید در ورزش و حوزه جوانان آذربایجان‌غربی
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، اقدامات دولت تدبیر و امید در ورزش و حوزه جوانان آذربایجان‌غربی را تشریح کرد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، کیومرث پورایراندوست در مورد اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید در حوزه ورزش و جوانان گفت: در طی دوران این دولت تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته با ۶.۵۷ درصد رشد به ۹۸۳۵۹ ورزشکار رسیده ضمن اینکه تعداد تیم‌های استان در لیگ‌های کشوری با ۱۰.۳۵درصد رشد به ۶۴ تیم رسیده است.

وی ادامه داد: تعداد باشگاه‌های خصوصی نیز ۱۱ برابر شده و به ۹۳۷ باشگاه افزایش یافته ضمن اینکه ۲۱۲ عنوان در مسابقات بین‌المللی کسب شده است.

وی افزود: ۴۰۰ ورزشکار استان در مسابقات خوشه‌چین شرکت کردند که موفق به کسب رتبه دوم کشوری شدند ضمن اینکه تا این لحظه ۲۸۸ باب خانه ورزش روستایی در کشور افتتاح شده و تلاش می‌کنیم این تعداد تا پایان سال به ۳۰۰ خانه برسد.

عملکرد حوزه بانوان

مدیرکل ورزش و جوانان درخصوص حوزه بانوان نیز گفت: بانوان ورزشکار استان در مسابقات مختلف ۶۱ مدال در مسابقات آسیایی، بین‌المللی و جهانی کسب کردند ضمن اینکه استان در طی این مدت ۱۶ اردوی تیم‌های ملی را میزبانی کرده و ۲۲۰ مسابقه قهرمانی کشور و منطقه‌ای نیز به میزبانی آذربایجان‌غربی برگزار شده است.

وی همچنین افزود: ۱۴۴ بانوی ورزشکار استان در طی این مدت به عضویت تیم‌های ملی درآمده و به مسابقات مختلف آسیایی، بین المللی و جهانی اعزام شده اند.

عملکرد حوزه عمرانی:

پورایراندوست گفت: سرانه ورزشی استان با رشد قابل قبول به ۰.۶۶۳۱ رسیده ضمن اینکه تعداد اماکن روستایی از ۱۰۸ به ۱۳۰ و اماکن شهری از ۲۵۲ به ۲۹۰ رسیده است.

وی گفت: در طی این مدت ۶۲ پروژه که ۴۳ پروژه آن سرپوشیده و ۱۹ پروژه روباز بوده‌اند افتتاح شده و تا پایان دهه مبارک فجر ۱۸ پروژه دیگر افتتاح خواهدشد.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح ورزشگاه ۱۵هزار نفری شهیدباکری ارومیه، اهتمام به تکمیل ورزشگاه‌های ۵هزار نفری سلماس، بوکان و مهاباد و احداث و تکمیل ورزشگاه‌های ۵هزار نفری خوی مهم‌ترین پروژه‌های افتتاحی در دولت تدبیر و امید بوده است.

عملکرد حوزه فرهنگی و امور جوانان:

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی افزود: تعداد سازمان‌های مردم نهاد استان به ۱۱۱ رسید که نسبت به ابتدای دولت بیش از ۲۲ برابر شده است.

وی ادامه داد: برگزاری ۳۵ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان و پرداخت ۱۲۳۹۵ میلیارد ریال به ۲۴هزار و ۲۱۵ متقاضی از ۳۴هزار ۶۶۰ تقاضا، وام و تسهیلات ازدواج پرداخت شده ضمن اینکه تعداد مراکز مشاوره استان نیز به ۱۱ مورد رسیده است.

عملکرد حوزه باشگاه‌ها:

پورایراندوست اظهارکرد: تعداد باشگاه‌های تاسیس شده به ۶۴۷ باشگاه رسیده که نسبت به اوایل دولت دوازدهم برابر شده است همچنین با ۸۶ باشگاه با زمین و ۱۹۴ باشگاه بدون زمین موافقت اصولی شده است.

میزبانی مسابقات مهم:

پورایراندوست افزود: در دوران دولت تدبیر و امید، استان آذربایجان‌غربی میزبان ۴۸۰ مسابقه قهرمانی کشور و منطقه‌ای و ۴۴ تورنمنت بین‌المللی بوده است.

وی گفت: میزبانی از هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال در سال ۲۰۱۹ و میزبانی از چند دوره تورنمنت بین‌المللی کاراته جام وحدت و دوستی از مهم‌ترین مسابقات برگزار شده ورزشی در استان بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: توسعه ورزش همگانی، روستایی و بانوان جزو اولویت‌های دولت در استان بوده و استان آذربایجان‌غربی در گروه‌های همگانی، پژوهشی، ورزش قهرمنی و بانوان موفق به کسب رتبه اول ارزیابی‌های کشوری شده است.

پورایراندوست اضافه کرد: کسب عنوان بهترین پاسور جهان توسط سعید معروف، قویترین ورزشکار معلول جهان توسط زنده‌یاد سیامند رحمان نیز در دوران دولت تدبیر و امید در استان آذربایجان‌غربی رخ داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز