۹۲۰۰ هکتار اراضی یزد زیرکشت گندم رفت

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۲:۴۶:۲۰
کد خبر: ۱۱۱۰۳۳۳
۹۲۰۰ هکتار اراضی یزد زیرکشت گندم رفت
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی یزد با اشاره به پایان فصل کشت گندم، گفت: کشاورزان در سال زراعی جاری در ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی استان این محصول راهبردی را کشت کردند که نسبت به سال قبل تغییری نکرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمدعلی حاتمی‌زاده" مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی یزد با اشاره به این که بذور گواهی شده با توجه به شرایط اقلیمی، بیابانی و کم‌آبی یزد توجیه اقتصادی دارند، تصریح کرد: کشاورزان با توجه به محدودیت‌های منابع آبی بیشتر از ارقام گندمی که عملکرد خوبی را در واحد سطح دارد، استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به آغاز کاشت گندم در شرایط آب و هوایی از ابتدای مهرماه در مناطق مختلف استان یزد، اظهار کرد: در این فرایند که تا آخر اذرماه ادامه داشته، تمام اراضی سطح زیرکشت به صورت مکانیزه کامل و نیمه مکانیزه کشت شده است.

به گفته وی، بیشترین سطح زیرکشت گندم در سال زراعی جاری به ترتیب با چهار هزار و ۶۰۰ هکتار به شهرستان خاتم و و ۲ هزار و ۸۸۰ هکتار مربوط به شهرستان ابرکوه و بقیه مربوط به دیگر مناطق استان است.

این مسئول افزود: برای کشت محصول گندم علاوه بر توزیع چهار هزار تن کودشیمیایی ، ۴۶۱ تن بذرگواهی شده سیستان، برزگر، طلایی و نارین در اختیار کشاورزان استان گذاشته شد.

حاتمی‌زاده با بیان این که تولید بذر مرغوب با شرایط اقلیمی استان از اهداف این سازمان است، گفت: امسال ۱۸۰ هکتار مزارع استان به زیرکشت گندم بذری رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز