مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان خبرداد :

اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی به منظور احیای بافت‌های تاریخی و سنتی بروجرد

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۱:۵۸:۲۰
کد خبر: ۱۱۱۱۰۰۷
اختصاص  اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی به منظور احیای بافت‌های تاریخی و سنتی بروجرد
سید امین قاسمی گفت:، اعتباری معادل ۲۰ میلیارد ریال به منظور احیای بافت‌های تاریخی و سنتی بروجرد اختصاص داده می شود.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ قاسمی روز دوشنبه  با اشاره به نشست مشترک با فرهاد عزیزی مدیرکل امور دفتر پایگاه‌های میراث‌فرهنگی کشور به منظور بهسازی حریم و بافت سنتی بروجرد،اظهارکرد: در این سفر که خانم مقصودی نماینده محترم مردم شریف بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، از بافت‌های تاریخی و سنتی بروجرد نظیر مساجد تاریخی، بازار سنتی، خانه‌های تاریخی و خانه تاریخی آیت‌الله بروجردی بازدید و بر احیا و بازسازی بافت‌های تاریخی در این شهرستان تاکید شد.

اوافزود:خوشبختانه به دنبال این نشست و پیگیری‌های به عمل آمده مقرر شد که وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اعتباری معادل ۲۰ میلیارد ریال به منظور احیای بافت‌های تاریخی و سنتی بروجرد اختصاص داده شود.

قاسمی  ضمن تقدیر از زحمات مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های میراث‌فرهنگی کشور افزود:درصدد هستیم با پیگیری از طریق وزارت راه‌وشهرسازی، اعتبار لازم برای بهسازی و بازسازی سایر بافت‌های سنتی بروجرد نیز فراهم شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به جلسات مستمر با شهردار بروجردنیز یادآورشد:در راستای توسعه و بهسازی بافت سنتی بروجرد، به‌زودی عملیات سنگ‌فرش خیابان جعفری توسط شهرداری بروجرد آغاز خواهد شد.

 

نظر شما