مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان:

رونمایی کتاب، فرصت معرفی نویسندگان استان سمنان به کشور است

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۲:۰۹:۵۶
کد خبر: ۱۱۱۱۰۲۱
رونمایی کتاب، فرصت معرفی نویسندگان استان سمنان به کشور است
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: برگزاری آیین‌های فرهنگی مانند رونمایی کتاب فرصت معرفی نویسندگان بومی استان به کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محمد طاهریان روز دوشنبه در آیین رونمایی از کتاب «شاو نوشتان (قصه های عامیانه سرخه) »  نوشته مرضیه چتری در شهرستان سرخه افزود: برگزاری چنین برنامه هایی موجب ترویج فرهنگ مطالعه و معرفی نویسندگان می شود.

وی گفت:برگزاری رونمایی کتاب  در اولویت کاری اداره کل کتابخانه های عمومی این استان است.
وی با اشاره به فعالیت محفل ادبی در استان سمنان بیان کرد: آشنایی شاعران و نویسندگان جوانان با پیشکسوتان دراین عرصه از مهترین اهداف راه اندازی محافل ادبی است.
طاهریان با اشاره به اینکه شهرستان سرخه دارای فرهنگ غنی است بیان داشت: امیدواریم  با پیگیری های صورت گرفته  و حمایت مسئولان هرچه سریع‌تر کتابخانه عمومی آیت اله فیض سرخه ای بازگشایی  شود.
امام جمعه سرخه نیز در این آیین با قدردانی از نویسنده کتاب «شاو نوشتان» گفت: برگزاری آیین رونمایی کتاب از فعالیت مهم فرهنگی محسوب می‌شود.
 حجت‌الاسلام مصطفی فاطمی بصیر با اشاره به این که وجود کتابخانه در شهر بسیار مهم است، پیگیری برای بازگشایی کتابخانه عمومی آیت اله فیض سرخه‌ای را خواستار شد.
نسرین قلی بیک رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرخه نیز گفت:  هرشب یک داستان صوتی از این کتاب در اینستاگرام کتابخانه عمومی آیت اله فیض سرخه‌ای و سایر کانال‌های کتاب‌خوانی این شهرستان  پخش می شود.
مرضیه چتری، نویسنده کتاب «شاو نوشتان» از همراهی محمدرضا اسلامی، حسن یعقوبی، فخرو و خدیجه ادهم در نگارش و چاپ این کتاب قدردانی کرد و گفت: این کتاب با موضوع قصه‌های عامیانه سرخه در ۲۸۰ صفحه توسط انتشارات حبله‌رود به چاپ رسید.

در این آیین مسوولان شهر و چهره های فرهنگی شهر سرخه حضور داشتند.

۵۷ هزار نفر از شهروندان استان ۷۰۲ هزارنفری سمنان در ۷۲ باب کتابخانه عضویت دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز