شیوع کرونا در کدام استان های کشور هنوز روند نزولی پیدا نکرده است ؟

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۳:۳۰:۱۶
کد خبر: ۱۱۱۱۷۲۴
شیوع کرونا در کدام استان های کشور هنوز روند نزولی پیدا نکرده است ؟
یک مقام مسئول در وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر وضعیت ابتلاء به کرونا در تمام استان‌های کشور به جز در استان‌های گیلان و مازندران، روند نزولی دارد.

به گزارش برنا؛ محمد اسماعیل مطلق پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست هم اندیشی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت ابتلاء به کرونا در تمام استان‌های کشور به جز استان‌های گیلان و مازندران، روند نزولی دارد که لازم است با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این روند نزولی ادامه داشته باشد.

وی افزود: بر اساس آمار اعلام شده از سوی صدا و سیما، ۴۸ درصد مردم دورهمی شب یلدا را برگزار کرده‌اند که نشان می‌دهد احتمال بروز یک پیک جدید کرونایی در دو هفته آینده وجود دارد؛ اگر این پیک رخ ندهد که جای خوشحالی دارد اما به منظور مقابله با پیک احتمالی لازم است برنامه‌های صحیح و اصولی تدوین شود تا پیک احتمالی در صورت وقوع شدت کمتری داشته باشد.

مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: چند مناسبت در کشور وجود دارد که در صورت بی‌توجهی متولیان و مردم می‌تواند هشداردهنده باشد؛ اولین اتفاق سالگرد شهادت سردار سلیمانی است که لازم است برنامه سالگرد شهادت سردار به صورت مجازی برگزار شود و در صورت برگزاری نیز تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

اسماعیل مطلق، ایام فاطمیه و تبلیغات خانه به خانه نامزدهای انتخابات شورای شهر را از دیگر چالش‌های هشداردهنده عنوان کرد و گفت: مجالس عروسی و تشییع نیز نگران‌کننده هستند و باید مدیریت شوند؛ در برخی استان‌ها مثل خوزستان مجوز تشییع‌جنازه از سوی فرمانداری صادر می‌شود و فرمانداری باید به شرطی این مجوز را صادر کند که خانواده متوفی تعهد دهند که مراسم تجمعی برگزار نخواهند کرد.

وی بر افزایش سطح سواد سلامت مردم در رابطه با ویروس کرونا تأکید کرد و افزود: قطعاً اگر سطح سواد سلامت مردم افزایش یابد آمار مبتلایان و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا نیز کاهش می‌یابد که ضرورت دارد که متولیان باید بیش از پیش در این زمینه ورود کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز