یک میلیارد تومان کمک خیرین یزد برای آزادی ۲۵ زندانی

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۲:۵۳:۳۸
کد خبر: ۱۱۱۱۷۲۶
یک میلیارد تومان کمک خیرین یزد برای آزادی ۲۵ زندانی
بااعلام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از زمان شیوع بیماری کرونا و محدود شدن برگزاری مراسمات ختم، خیرین یزدی یک میلیارد تومان به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ از زمانی که ویروس منحوس کرونا در کشورمان رخت پهن کرده است ، برای جلوگیری از انتشار این بیماری و صیانت از جان بسیاری از هموطنان و همشهریها سنت حسنه ای در یزد به راه افتاده که خانواده‌های متوفی بخشی از هزینه مراسم های ترحیم ، خاکسپاری ، سوم ، هفتم ، چهلم و سالگرد را به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص می‌دهند و این سنت تبدیل به یک فرهنگ نیکو در بین مردم دارالعباده گردیده است  .

بسیاری از افرادی که مبالغی را به ستاد دیه استان اهدا مینمایند هدف خود از این اقدام را خشنودی خداوند و شادی روح کسانی بیان مینمایند که از این دنیا هجرت کرده و دیگر در بین ما نیستند .

این افراد در این خصوص بیان مینمایند :  با توجه به شرایط حاکم بر کشور که امکان برگزاری مراسمهایی از این قبیل را گرفته ، چه بهتر است که این هزینه ها به کارهای خیری مانند زادی آآآزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داده شود ، تا با این عمل زیبا بتوان دل خانواده هایی را که به دلایل غیر عمد و عمومآ به دلیل عدم تمکن مالی در زندانها به سر میبرند را شاد نمود .

"اسلام افشون" مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در این رابطه گفت : با آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و عدم برگزاری مراسم های ترحیم و …. شاهد حضور بسیاری از همشهریانمان بودیم که هزینه برگزاری مراسم های خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داده و تنها خواسته آنها آزادی هرچه سریعتر زندانی مورد نظر بود  .

افشون با اعلام این‌که تاکنون مبلغی بیش از ۱۰ میلیارد ریال توسط خانواده متوفی با مراجعه به ستاد دیه جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اهدا گردیده افزود : خوشبختانه با کوشش خبرگزاری ها ، صفحات مجازی و صدا و سیمای مرکز استان  این سنت درحال تبدیل به یک فرهنگ است و امیدواریم شاهد حضور بیش از این مردم دارالعباده در این خصوص باشیم.

گفتنی است با اختصاص این مبلغ تا کنون ۲۵ زندانی جرائم غیر عمد آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز