رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خاتم عنوان کرد؛

دلنوشته‌های اعضای کتابخانه‌های خاتم برای «فرمانده دل‌ها»

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۲:۵۸:۰۵
کد خبر: ۱۱۱۱۷۳۳
دلنوشته‌های اعضای کتابخانه‌های خاتم برای «فرمانده دل‌ها»
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خاتم در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان از برگزاری مسابقه نقاشی و دلنوشته‌نویسی با عنوان «فرمانده دل‌ها» در اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا_  سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خاتم در سال ۹۹ به ریاست جواد میربهبودی، فرماندار شهرستان و با حضور حجت‌الاسلام محمدعلی جعفری، امام جمعه هرات و به منظور برنامه‌ریزی برنامه‌های سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، برگزار شد.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خاتم، با اشاره به در پیش بودن اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور، شهید محسن فخری‌زاده به بیان ویژگی‌های شخصیتی و خدمات ارزنده این دو شهید بزرگوار پرداخت.

میربهبودی یادآور شد: شهدا حق بزرگی بر گردن نظام، انقلاب و کشور دارند و وظیفه مسئولان و مردم، پاسداری و گسترس فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و زنده نگه داشتن یاد و نام شهداست.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، برگزاری مراسمات ملی و مذهبی پیش رو را تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی و در راستای مصوبات ستاد ملی و استانی مقدور دانست.

فرماندار خاتم ضمن تقدیر از فعالیت‌های مجازی کتابخانه‌های عمومی در ایام کرونا گفت: خدمات مجازی کتابخانه‌های عمومی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ترویجی در فضای مجازی بسیار مفید و اثرگذار است و می‌تواند اقشار مختلف را به سمت مطالعه سوق دهد.

علی اسلامی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خاتم نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های مجازی پرحجم کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: کتابداران شهرستان خاتم در ایام شیوع کرونا با بهره‌گیری از فرصت‌های موجود در فضای مجازی، برنامه‌های فرهنگی و ترویجی مختلف شامل دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، پویش عکس و فیلم من و کتابهایم، نشست‌های حافظ‌خوانی، شب‌های مجازی شعر، پویش عکس حجاب، قصه‌گویی و کرسی شب یلدا، معرفی کتاب و نمایشگاه مجازی کتاب در مناسبت های ملی و مذهبی را اجرا کرده‌اند .

وی اظهار کرد: به مناسبت بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مسابقه نقاشی و دل نوشته با موضوع «فرمانده دل‌ها» ویژه کودکان و نوجوانان، قصه‌گویی و معرفی مجازی کتاب، نمایشگاه مجازی کتاب در کانال‌ کتابخانه‌های عمومی در شبکه‌های اجتماعی برگزار خواهد شد.

اسلامی افزود: با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خاتم، شب شعر مجازی «سردار سلیمانی» در بستر نرم‌افزار اسکای‌روم برگزار می‌شود.

سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خاتم با حضور اعضای این انجمن در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

نظر شما