برای اولین بار در دانشگاه‌های کشور

محققان دانشگاه یزد روشی جدید را در آموزش‌ الکترونیک به کار گرفتند

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۲:۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۱۱۲۳۱۸
محققان دانشگاه یزد روشی جدید را در آموزش‌ الکترونیک به کار گرفتند
عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه یزد، از به کارگیری روش جدید آموزش‌ الکترونیک در این دانشگاه برای اولین بار در بین دانشگاه‌های کشور خبرداد و گفت: با بهره‌گیری از الگوهای موفق در دنیا توانستیم خدمات آموزش الکترونیک تعاملی و تلفیقی را در دانشگاه یزد ارائه دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر "مهدی یزدیان دهکردی" عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر و رئیس هیئت مدیره شرکت هوشمند پردازان یکتا کویر آسیا (هیواتک) مستقر در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد هدف از آموزش تلفیقی را بهره‌گیری از آموزش تعاملی آنلاین در کنار آموزش سنتی حضوری و حرکت به سوی آموزش فعال، آموزش مهارت‌محور و انجام کارگروهی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این شرکت بر بستر آموزش الکترونیک هیوا، توسعه و عرضه دوره‌های آموزش تعاملی و تلفیقی را با مشارکت دانشگاه یزد انجام می‌دهد. 

 وی آموزش درس تعاملی را به مانند یک معلم مجرب توصیف کرد که متناسب با سرعت درک مطلب فرد فراگیر و ایجاد تعامل با محتوای آموزشی عمل می‌کند و یادگیری به صورت مهارت‌محور انجام می‌شود.

 دکتر مهدی یزدیان دهکردی با اشاره به اینکه درس تعاملی از ظرفیت‌های محیط‌های شبیه‌سازی برای انتقال مفاهیم بهره می‌برد، افزود: این تعامل، با تدریس به صورت بخش‌های کوتاه و پس از پاسخ دادن فراگیر به سوالات و انجام تمرین‌ها و گرفتن بازخورد آنی و هدایت فراگیر بر اساس پاسخ‌های وی انجام می‌شود.

وی دسترس پذیری آموزش برای همه اقشار جامعه بدون محدودیت تعداد نفرات، ارتقای دانش و مهارت متناسب با نیاز جامعه و بازار کار و تولید ثروت و کسب درآمد را از دیگر مزایای این نوع آموزش برشمرد.

به گفته وی، شرکت هیواتک به منظور پاسخ به نیازهای دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی استان و کشور در حوزه فناوری‌های نوینICT در سال ۹۸ در دانشگاه یزد تاسیس شده و در زمینه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا همراه با دانش روز دنیا فعالیت خود را توسعه داده است.

از محصولات تولید شده دیگر از سوی این شرکت می‌توان به سامانه تشخیص پلاک، اپلیکیشن تشخیص لبخند، اپلیکیشن صدای ماندگار و سامانه معماری هستی اشاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز