اشتغال زایی ۲۵۰ نفر با اجرای فاز دوم طرح آبرسانی دشت سیستان

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۴:۳۰:۴۶
کد خبر: ۱۱۱۲۴۸۴
اشتغال زایی ۲۵۰ نفر با اجرای فاز دوم طرح آبرسانی دشت سیستان
مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: ٢۵٠ نفر از نیروهای بومی در اجرای مرحله دوم انتقال آب به مزارع کشاورزان سیستانی مشغول بکار شدند.

به گزارش برنا؛ جعفر زربافتی روز چهارشنبه گفت: نیروهای بومی در قالب ٢۵ شرکت پیمانکاری، انتقال آب با لوله از حوضچه های پنج هکتاری به مزارع یک هکتاری را برعهده گرفته و در حال انجام کار هستند. 

وی افزایش بهره‌وری مصرف آب از طریق جلوگیری از هدر رفت منابع آبی و توزیع پایدار ومطمئن آب بین کشاورزان را از اهداف مهم اجرای فاز دوم طرح آبرسانی ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان برشمرد.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی دشت سیستان از مهر امسال آغاز شده و تاکنون مطالعه و طراحی بیش از ٢ هزار و ۵٠٠ هکتار از اراضی انجام و یکهزار و ۵٠٠ هکتار نیز در دست اجراست. 

زربافتی افزود: تاکنون عملیات اجرایی انتقال آب با لوله از حوضچه های پنج هکتاری به مزارع کشاورزان در سطح ٧٢٠ هکتار به اتمام رسیده است. 

وی از کشاورزان منطقه خواست در حفظ و نگهداری شیرآلات، منصوبات و متعلقات انتقال آب نهایت همکاری را داشته باشند.

طرح انتقال آب به ۴۶ هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت سیستان در پی سفر هیات دولت در ابتدای سال ۹۳ مصوب و با عنایت رهبر معظم انقلاب بخش اول اعتبار آن با رقم ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تخصیص و جهت اجرا به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو ابلاغ شد.

با توجه به خشکسالی‌های ۲۰ ساله سیستان و بلوچستان این طرح می‌تواند با تامین آب مطمئن در طول سال نوید دهنده رونق کشاورزی منطقه باشد.

سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان و همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز