اخلاص در عمل سرلوحه مکتب حاج قاسم سلیمانی است

۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۱۱:۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۱۱۲۶۰۷
اخلاص در عمل سرلوحه مکتب حاج قاسم سلیمانی است
حاج رامین ایگیدوف در وبینار بین‌المللی «شهادت»، «عزت» و «آزادگی» در شهر مارنئولی گرجستان، مطرح کرد: اخلاص در عمل سرلوحه مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش برنا؛ به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) و نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد سلیمانی، وبینار بین‌المللی «شهادت»، «عزت» و «آزادگی» با حضور حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، شیخ رامین ایگیدوف، رییس اداره مسلمانان گرجستان، حاج راسم محمداف، مدیر مجمع جهانی اهل البیت(ع) در گرجستان و رییس نمایندگی المصطفی در گرجستان و جمعی از طلاب و مسلمانان در محل سالن اجتماعات دفتر مجمع جهانی اهل بیت(ع) در شهر مارنئولی گرجستان برگزار شد.

حاج رامین ایگیدوف، رییس اداره مسلمانان گرجستان در سخنرانی خود، به تبیین جایگاه شهادت در اسلام پرداخت و ویژگی‌های شهید واقعی را برشمرد.

وی به تشریح خدمات سردار سلیمانی در مبارزه با داعش و جریانات افراطی و تأمین امنیت در منطقه و جهان اسلام پرداخت و ضمن معرفی ترجمه زبان آذری کتاب «مکتب سردار سیلمانی»، از مسابقه کتابخوانی این اثر ارزشمند خبر داد که به برندگان جوایز اهدا خواهد شد.

حاج رامین ایگیدوف افزود: در این کتاب به اهمیت توحید و اخلاص و همچنین، جهاد اکبر از نگاه و کلام امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخته شده و در قسمت دوم با توجه به وصیت‎نامه شهید، نگاهی جامع به مکتب حاج قاسم سلیمانی شده، مکتبی که اخلاص، توحید و جهاد اکبر سرلوحه آن است و شهادت این سردار را با شهد شیرین توحید وجهاد اکبر آمیخته است.

وی خاطرنشان کرد: بخش سوم این کتاب مربوط به دیدارهای شهید سردار سلیمانی با مقام معظم رهبری و علما و مراجع دینی است.

در ادامه این مراسم، متن سخنرانی اکبر قاسمی، سفیر ایران در گرجستان قرائت شد و در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید علی اکبر اجاق‌نژاد، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان و ایلگار ابراهیم اوغلی، رییس مؤسسه دوام جمهوری آذربایجان، نورالدین شیرین، مدیر شبکه تلویزیونی ترکیه، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و یوسف زاده، نماینده جامعةالمصطفی در گرجستان به صورت آنلاین سخنرانی کردند.

مفهوم شهادت، ایثار، اخلاص، شجاعت و تدبیر در اسلام، خدمات سردار سلیمانی در دفاع از وطن و تأمین امنیت در منطقه جهان اسلام و مبارزه جریان‌های افراطی و تکفیری، برشمردن ویژگی‌های شخصیتی ایشان، تشریح توطئه‌های استکبارجهانی و نقش آمریکا در ترور سردار سلیمانی و همچنین، نقش و جایگاه حضرت فاطمه(س) در جهان معاصر و تبیین مواضع مقام معظم رهبری و مراجع دینی جمهوری اسلامی ایران در موضوع قره باغ از موضوعات مطروحه در این نشست بود.

 

نظر شما