با شیوع ویروس کرونا اهمیت توسعه حوزه ارتباطات دو چندان شده است

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۱۱:۰۰:۲۹
کد خبر: ۱۱۱۲۸۴۸
با شیوع ویروس کرونا اهمیت توسعه حوزه ارتباطات دو چندان شده است
استاندار آذربایجان غربی در نشست بررسی زیرساخت های ارتباطی استان اظهار کرد:با توجه به شرایط به وجود آمده به علت شیوع ویروس کرونا اهمیت توسعه حوزه ارتباطات دو چندان شده است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در شورای راهبردی حوزه ارتباطات که در دفتر حوزه استاندار و با حضور مدیران این بخش برگزار شد،عنوان کرد:با شیوع ویروس کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی  توسعه ارتباطات بیش از پیش اهمیت پیدا کرده و در ابعاد مختلف جامعه تاثیر گذار است.

شهریاری افزود:آموزش مجازی یکی از مواردی است که نیاز به وجود بستر ارتباطات تا دور افتاده ترین نقاط را می طلب و وجود این شکاف بین شهر و روستا باید در اسرع وقت کاهش یابد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به شاخص پوشش جاده ای استان که از میانگین کشوری پایین تر است، بر ضرورت ارتقاء این شاخص با استفاده از اصلاح شبکه و راه اندازی سایت های جدید تاکید کرد و گفت: بهبود زیرساخت های ارتباطی استان را بطور جدی پیگیر هستیم.

قاسم جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن ارائه گزارش از وضعیت فعلی استان گفت:کاهش شکافت دیجیتالی بین شهر روستا از سیاست های اصلی وزارت ارتباطات است.

وی افزود:آذربایجان غربی به واسطه شرایط توپولوژیک و کوهستانی بودن دارای بیشترین تلفن ثابت روستایی (GSM) بود که این موضوع باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین شهر روستا شده است.

جلیلی نژاد گفت:با انجام بزرگترین برگردان کشور یک هزارو ۲۰۰ سایت تلفن ثابت روستایی به تلفن همراه اول گام ارتقاء برداشته شد و در مرحله بعدی در صدد ارتقاء تکنولوژی ارتباطی این سایت ها هستیم.

وی اضافه کرد:وزارت ارتباطات توسعه اینترنت روستایی را در دو حوزه اینترنت ثابت و سیار پیگیری می کند که در بخش اینترنت سیار تا به امروز ابلاغ ارتقاء ۵۴۹ روستا به اپراتور همراه اول و ۱۸۸ روستا به ایرانسل انجام شده و این موضوع با اعزام گروهی از شرکت های مربوطه در استان در حال انجام است .

مدیر کل ارتباطات تصریح کرد:هزینه ارتقاء این سایت ها از محل اعتبارات دولتی ودر قالب طرح خدمات عمومی اجباری (USO) تامین می شود.

جلیلی نژاد از ابلاغ ارتقاء اینترنت ثابت ۷۵۶ روستا به اپراتور روستایی "های وب" خبر داد و گفت:در صورت تامین تجهیزات تا اردیبهشت سال آینده تمام روستا های بالای۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت و ثابت روستایی مجهز می شوند.

در ادامه این نشست که با حضور فرمانداران شهرستان های استان به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار می شد، زیرساخت های برخی از شهرستان ها پیگیری و در ادامه به بررسی پوشش جاده ای استان، تداخل فرکانسی در مرزهای آذربایجان غربی با کشورهای همسایه و تامین مسیر پشتیبان برای فیبرنوری شهرستان تکاب پرداخته شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز