مدیرعامل صندوق احیا کشور:

افزون بر پنج هزار میلیارد ریال در واگذاری بناهای تاریخی جذب شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۱:۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۱۱۳۶۵۱
افزون بر پنج هزار میلیارد ریال در واگذاری بناهای تاریخی جذب شد
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: پنج هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال سرمایه مستقیم و غیرمستقیم بخش خصوصی با واگذاری ۲۹ بنای تاریخی به همت این صندوق جذب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ هادی میرزائی روز شنبه  به رسانه ها در سمنان افزود: یکهزار و ۱۳۰ میلیارد ریال از پنج هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال شامل جذب سرمایه مستقیم و چهار هزار میلیارد ریال شامل جذب سرمایه غیرمستقیم است.

وی گفت: این میزان جذب اعتبار نشانگر پاسخ اعتماد به مردم است و واگذاری بناهای تاریخی مهم‌ترین تقاضای دولت و حاکمیت از مردم و اعتماد به مردم بود و مردم نیز به خوبی پاسخ این اعتماد را دادند.

وی با اشاره به اعطای کاربری و بهره‌برداری مناسب و خردمندانه از بناهای تاریخی و فرهنگی با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی  بیان کرد: کاروانسراها، بناها، خانه‌ها و تمامی ظرفیت‌های میراث تاریخی، بخشی از هنر و معماری ادوار مختلف است که می‌تواند گردشگران را با بخشی از فرهنگ و هویت و تاریخ کشور و سبک زندگی گذشتگان آشنا کند.

میرزائی با تاکید بر اینکه این بناها به عنوان میراث تاریخی باید برای نسل‌های آینده به یادگار بماند، گفت: راهکار استفاده از این بناها، استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران و علاقمندان به میراث‌فرهنگی است.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی تاکید کرد: علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در این حوزه باید چارچوب‌های حفاظت از آثار را رعایت کنند و قرار نیست بناها به مکان هایی که فقط خدمات گردشگری ارائه می‌کنند، تبدیل شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین الزام و ضرورت حفاظت از بناهای تاریخی است و به همین دلیل در حوزه ارزیابی فنی در صورتی که سرمایه‌گذاران این ضوابط را رعایت کنند تائید صلاحیت می‌شوند.

میرزائی گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تخصص‌های لازم را کسب کنند و از مشاوران و افراد متخصص این حوزه بهره بگیرند.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، در سفر دو روزه به استان سمنان از بناهای واگذار شده توسط صندوق به بخش خصوصی از جمله خانه تدین و طاهریان سمنان، کاروانسرای دامغان، کاروانسرای میاندشت، خانه حاج حشمت اللشکر سرخه، و خانه تاریخی عطاردی شاهرود بازدید کرد.

 

نظر شما