آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان آذربایجان شرقی تا ۱۳ دی ۹۹

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۴:۲۵:۱۵
کد خبر: ۱۱۱۳۸۶۹
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان آذربایجان شرقی تا ۱۳ دی ۹۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی، تعداد بستری ها در آذربایجان‌شرقی از حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر به ۵۶۰ نفر کاهش یافت.

به گزارش برنا؛ دکتر محمد حسین صومی روز شنبه در جلسه طرح بسیج محله محور با عنوان "طرح حاج قاسم سلیمانی" با اشاره به اینکه از این تعداد ۸۰ نفر زیر تهویه مکانیکی هستند، افزود: براساس آمار روز گذشته ۹۷ بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان های استان ترخیص و ۸۱ نفر نیز بستری شدند.

وی گفت: این آمار نشان دهنده کاهش میزان ویروس است ولی نباید عادی انگاری کنیم و باید اقدامات پیشگیرانه همچنان به شدت ادامه یابد.

صومی در خصوص اجرای طرح بسیج محله محور نیز گفت: شناسایی بیماران کرونایی و اطرافیان، قرنطینه خانگی و معکوس، درمان خانگی و تامین نیازهای بیماران کرونایی و سالمندان از محورهای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی با بیان اینکه باید همت کنیم تا ریشه کرونا را در آذربایجان شرقی با این طرح و مشارکت بسیج و سپاه بخشکانیم، افزود: بر اساس طرح حاج قاسم سلیمانی، بسیجیان در قالب گروه‌های معین دانشگاه علوم پزشکی را در کنترل و درمان بیماری کرونا و بیماران کرونایی همراهی خواهند کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: اطلاعات افراد مثبت پس از شناسایی توسط مراقب سلامت به بسیج ارایه می شود تا افرادی را که با بیمار در ارتباط بودند، پیدا و رصد کنند.

وی ادامه داد: در این طرح هر بسیجی موظف است حداقل ۱۰ نفر از اطرافیان فرد بیمار را شناسایی و رصد کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به انجام تست رپید (سریع) کرونا گفت: با انجام این تست در عرض ۲۰ دقیقه، منفی یا مثبت بودن ابتلای فرد مشخص می شود و اگر نیاز باشد در داخل منزل تحت مراقبت قرار گرفته و در صورت لزوم برای حضور در مراکز بهداشت و یا انتقال به بیمارستان، از طریق همین مجموعه اقدام خواهد شد.

عباسعلی درستی افزود: از افراد پرخطر در  درب منزل تست انجام می شود که در حدود ۱۴ درصد از افراد پرخطر در استان قرنطینه معکوس شده اند.

وی ادامه داد: در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی، اقدامات فنی همچون ویزیت، نمونه گیری، تست و نوشتن نسخه توسط کادر مراکز بهداشت انجام می گیرد و کارهای غیرفنی همچون رصد و شناسایی برعهده بسیج می باشد.

معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه عاشورا گفت:  بسیجیان در سال های گذشته در هر عرصه ای که نیاز بوده، حضور داشته و کارنامه ای درخشان از خود به جای گذاشته اند و اینک با طرح شهید سلیمانی و در جهادی دیگر وارد کارزار شده اند.

سرهنگ الیاس گل محمدزاده افزود: طرح شهید قاسم سلیمانی با مشارکت مردمی درحال اجراست و توان بسیج، خانه ها و شبکه های بهداشت برای اجرای آن به خدمت گرفته شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز